کد خبر: ۱۹۲۶۰۱
۰:۰ - ۱۴۰۱/۵/۵

تصمیم افزایش نرخ سود سپرده یا قیمت های دستوری برای بورس مخرب است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

تصمیم افزایش نرخ سود سپرده یا قیمت های دستوری برای بورس مخرب است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هرگونه تصمیمی مانند افزایش نرخ سود سپرده و یا قیمت های دستوری حتماً برای بازار سرمایه مخرب است و باید از آن اجتناب شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پور ابراهیمی با بیان اینکه باید ابزارهای مالی در دو بازار سرمایه و پول بطور موازی مدیریت شود به خانه ملت گفت: اینکه تصمیمی در یک بازار به بازار دیگر صدمه بزند قابل قبول نیست. آنچه که امروز باید مورد توجه باشد تقویت تولید است.

وی افزود: جایی که می تواند عملیات واقعی اقتصاد را پشتیبانی کند حوزه بازار سرمایه است و اقتصاد دلالی در جای دیگری شکل می گیرد. اگر دولت می خواهد نرخ رشد واقعی اقتصادی حاصل شود باید به بازار سرمایه توجه کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: جمعیت بیش از 50 میلیونی در بازار سرمایه ذی نفع هستند. لذا هرگونه تصمیمی مانند افزایش نرخ سود سپرده و یا قیمت های دستوری حتماً برای بازار سرمایه مخرب است و باید از آن اجتناب شود.

پور ابراهیمی به بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار توصیه کرد تصمیماتی بگیرند که خروجی آن تقویت بازار سرمایه برای کمک به اقتصاد باشد. چرا که هر سهامدار با حفظ نقدینگی در این بازار از یک شرکت تولیدی پشتیبانی می کند که برای اقتصاد سود آور خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ