کد خبر: ۱۹۲۷۸۰
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۵/۱۰

ایران توان ساخت بمب اتم را دارد اما برنامه ایی ندارد / فلسفه وجودی برجام
رئیس سازمان انرژی اتمی:

ایران توان ساخت بمب اتم را دارد اما برنامه ایی ندارد / فلسفه وجودی برجام

رئیس سازمان انرژی اتمی با اعلام فلسفه وجودی برجام، گفت: ایران توان فنی ساخت بمب اتمی را دارد ولی چنین برنامه‌ای در دستور کار نیست .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد اسلامی با اشاره به تعامل سازمان انرژی اتمی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی به فارس گفت: تعامل سازنده سازمان انرژی اتمی با آژانس برقرار بوده و هیچ خللی در این تعاملات به وجود نیامده است. زیرا تمام ظرفیت ها بر اساس معاهده ان پی تی و پادمان تحت نظارت آژانس در حال انجام شدن است. همچنین ایران توان فنی ساخت بمب اتمی را دارد ولی چنین برنامه‌ای در دستور کار نیست.

وی افزود: فلسفه وجودی برجام این بود که به تمام سوالات واهی نسبت داده شده به ایران پاسخ داده شود. از این رو طبق برجام ایران ظرفیت را محدود کرده و تشدید نظارت بر فعالیت هسته‌ای را بپذیرد تا این اتهامات واهی برطرف شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: در برجام تمام اتهامات واهی که بر اساس PMD علیه ایران مطرح شده بود بسته شده و طرف غربی بعد از خارج شدن از برجام برای اینکه بخواهد دوباره به برجام بازگردد مجدداً اتهامات واهی که در گذشته مطرح کرده بود را مطرح می کند.

اسلامی توضیح داد: قابل قبول نیست که دوباره با چنین اتهامات واهی ایران را تحت فشار قرار دهند. از این رو تصمیم گرفته شد تمام دوربین های برجامی خاموش شوند تا طرف مقابل متوجه شود که اتهامات واهی مجددا" نباید مطرح کند. زیرا سالیان قبل پرونده آن بسته شده است.

وی گفت: اگر اراده‌ای در طرف مقابل برای بازگشت به برجام وجود دارد نباید چنین اتهاماتی را مطرح کنند و اگر که نمی خواهند به برجام بازگردند وقت طرفین را نگیرند.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ