کد خبر: ۱۹۳۱۰۴
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۵/۲۴

قیمت بیت کوین با رشد ۲.۲ درصدی از مرز ۲۵ هزار دلار عبور کرد + دلیل
پس از گذشت دو ماه:

قیمت بیت کوین با رشد ۲.۲ درصدی از مرز ۲۵ هزار دلار عبور کرد + دلیل

به دنبال کاهش بیش‌ از حد انتظار نرخ تورم در آمریکا، قیمت بیت کوین با رشد ۲.۲ درصدی برای اولین‌بار از اواسط ماه ژوئن از مرز ۲۵ هزار دلار گذشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ به دنبال کاهش بیش‌ از حد انتظار نرخ تورم در آمریکا، قیمت بیت کوین برای اولین‌بار از اواسط ماه ژوئن از 25 هزار دلار گذشت.

براساس این گزارش، قیمت بزرگ‌ترین ارز مجازی دنیا 2.2 درصد افزایش داشت و به 25 هزار و 31 دلار رسید. ارزش اتر هم 2 درصد بالا رفت و به 2030 دلار و 50 سنت رسید. دلیل افزایش قیمت اتر را می‌توان خوش‌ بینی نسبت‌ به تکمیل به روزرسانی نرم‌افزار بلاک چین آن دانست.

ارزهای مجازی در نیمه اول سال 2022 به‌ دلیل سیاست افزایش نرخ بهره فدرال‌ رزرو آمریکا در برای مقابله با نرخ تورم با مشکل مواجه شدند. به‌طوری‌که قیمت بیت کوین، اتر و سایر ارزهای مجازی بیش‌از 50 درصد کاهش داشت.

اما با کاهش نرخ تورم در آمریکا طی هفته گذشته راه برای آرام‌تر شدن سیاست‌های پولی فدرال‌ رزرو باز شد و سرمایه‌های مخاطره‌آمیز مانند شاخص نزدک بهبود یافتند. به‌این‌ترتیب قیمت ارزهای مجازی هم که تا حد زیادی با بازار سهام در ارتباط هستند افزایش می‌یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ