کد خبر: ۱۹۳۳۳۹
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۵/۳۱

پالایشگاه‌های اروپایی منتظر و آماده خرید نفت ایران هستند
بلومبرگ:

پالایشگاه‌های اروپایی منتظر و آماده خرید نفت ایران هستند

پالایشگاه‌های اروپایی که قبل‌ از تحریم‌ها ، روزانه حدود ۶۰۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد می‌کردند ، منتظر و آماده خریدهای جدید در صورت لغو تحریم ها هستند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، هنوز هیچ اطمینانی در مورد بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی وجود ندارد اما درصورت احیای برجام ، تولید و صادرات نفت ایران به‌ سرعت افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش به‌نظر می‌رسد مذاکرات طولانی‌ مدت برای احیای این قرارداد به پایان نزدیک می‌شود و آمریکا در حال بررسی پاسخ ایران به پیش‌ نویس نهایی این قرارداد است که توسط اتحادیه اروپا ارائه‌ شده است. پاسخ تهران هم بسیار سازنده توصیف شده‌ است.

از نظر خریداران نفت، بازگشت نفت ایران در شرایطی که بازار با کاهش شدید بشکه‌های نفت روسیه روبرو است به این زودی‌ اتفاق نمی‌افتد. اروپا هنوز حدود 1.2 میلیون بشکه در روز نفت روسیه را از طریق دریا وارد می‌کند که دو سوم واردات آن‌ قبل‌ از حمله روسیه به اوکراین است اما از زمان اجرای تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه، واردات نفت این کشور محدودتر شده و بشکه‌های نفت ایران می‌تواند جای خالی آن را پر کند.

پس‌از حذف تحریم‌های ایران در 2016 و به‌ دنبال امضای قرارداد برجام، تولید نفت بسیار سریع‌تر و کامل‌تر از انتظار تحلیلگران از سر گرفته شد. با توجه به این‌ که هیچ نشانه‌ای از آسیب دیدن میادین و تأسیسات نفتی ایران وجود ندارد، صادرات نفت بازهم می‌تواند به‌سرعت از سر گرفته شود.

پالایشگاه‌های اروپایی در مدیترانه که قبل‌ از آغاز تحریم‌ها ، روزانه حدود 600 هزار بشکه نفت ایران را وارد می‌کردند از بازگشت ایران به بازار استقبال خواهند کرد. چون پس‌ از تحریم‌های  روسیه همین مقدار از دست می‌رود. بنابراین نفت ایران می‌تواند جایگزین منطقی برای نفت اورال روسیه باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ