کد خبر: ۱۹۵۲۱۳
۰:۰ - ۱۴۰۱/۶/۲۹

بانک مرکزی گرانی پیامک بانکی به ۹۰ تومان را رد کرد / همان رقم دو سال پیش

بانک مرکزی گرانی پیامک بانکی به ۹۰ تومان را رد کرد / همان رقم دو سال پیش

بانک مرکزی با تاکید بر عدم تغییر بخشنامه سال ۹۹، افزایش هر پیامک بانکی به ۹۰ تومان را رد و اعلام کرد هر پیامک همچنان ۳۰ تومان است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه همشهری با بیان اینکه هزینه خدمات پیامک بانکی با شیوه جدید حداقل ۶۴ درصد افزایش اعلام کرد: بانک مرکزی از ابتدای سال جاری با تعرفه جدید اپراتورهای تلفن همراه، کارمزد پیامک واریز و برداشت همه حساب‌های بانکی محاسبه و هر ۶ماه یک‌بار به ازای هر پیامک ۹۰ تومان اخذ خواهد شد.

بر اساس این گزارش، محاسبات نشان می‌دهد در صورتی که یک مشتری بانک در سال به‌طور میانگین ۳۶۵پیامک واریز یا برداشت از حساب دریافت کند با احتساب هر پیامک ۹۰تومان، باید سالانه ۳۲.۸ هزار تومان هزینه استفاده از پیامک به بانک بدهد. درحالی‌که اشتراک سالانه پیامک بانکی ۲۰ هزار تومان است.

بخشنامه ۷ آبان ۹۹ در ارتباط با حداقل و حداکثر کارمزد خدمات بانکی تغییر نکرده و به این ترتیب تعرفه ارسال پیامک اطلاع‌رسانی حداکثر ۳۰ تومان به اضافه هزینه پیامک یا اشتراک سالانه است. اشتراک سالانه هم متناسب با کارکرد و اخذ رضایت مشتری بانک دریافت خواهد شد.

در این رابطه یک مقام مسئول در بانک مرکزی گفت: بخشنامه سال ۹۹ همچنان معتبر است و تغییری در تعرفه خدمات بانکی ایجاد نشده اما بانک‌ها به دو شیوه می‌توانند با اخذ رضایت مشتری اقدام به اخذ کارمزد پیامک اطلاع‌رسانی واریز یا برداشت وجه از حساب مشتریان کنند. یک روش اعلام اشتراک سالانه و روش دوم محاسبه کارکرد مشتریان و دریافت ۳۰ تومان حداکثر به ازای هر پیامک به اضافه هزینه تمام‌ شده پیامک است.

مصطفی قمری وفا سخنگوی بانک مرکزی هم در توئیتر اعلام کرد: پیرو انتشار برخی گزارش‌ها در خصوص بخشنامه بانک مرکزی به بانک‌ها مبنی بر افزایش هزینه ارسال پیامک به مشتریان به این بانک هیچ گونه بخشنامه‌ای در این صوص نداشته است. آخرین بخشنامه بانک مرکزی در این خصوص آذر سال ۹۹ صادر شده و همچنان معتبر و لازم الاجرا است.

بر اساس آخرین بخشنامه بانک مرکزی که از آذر سال قبل اجرا شده، هزینه ارسال پیامک سالانه اطلاع‌رسانی بانک‌ها ۳۰ تومان اعلام شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ