کد خبر: ۱۹۵۴۸۸
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۷/۹

رایزنی اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت تا یک میلیون بشکه در روز

رایزنی اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت تا یک میلیون بشکه در روز

تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس در حال بررسی کاهش هدف تولید هستند و برای کاهش تولید ۵۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه در روز، رایزنی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز ، وزیران نفت و انرژی عضو اوپک پلاس در حالی این هفته دیداری خواهند داشت که روسیه احتمالا کاهش تولید حدود یک میلیون بشکه در روز را پیشنهاد خواهد کرد. تولیدکنندگان اوپک پلاس اوایل سپتامبر برای نخستین بار از سال ۲۰۲۰، کاهش اندک هدف تولید به میزان ۱۰۰ هزار بشکه در روز را تصویب کردند.

بر اساس این گزارش، قیمت‌های نفت از بالاترین رکورد سال جاری، کاهش قابل توجهی پیدا کرده و بازار دچار نوسان شدیدی است. نفت برنت دوشنبه گذشته به ۸۳.۶ دلار نزول کرد که پایین‌ترین رکورد ۹ ماه اخیر بود.

به اعتقاد تحلیلگران، تولیدکنندگان اوپک پلاس با کاهش تولید از قیمت‌ها پشتیبانی می‌کنند. عربستان بزرگترین تولیدکننده عضو اوپک در اوت احتمال کاهش تولید برای اصلاح نوسان بازار را مطرح کرده بود. تولید نفت اوپک در سپتامبر به بالاترین میزان از سال ۲۰۲۰ رسیده و از افزایش تولیدی که برای این ماه وعده داده شده بود، فراتر رفته است.

اوپک در سپتامبر ۲۹.۸۱ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که ۲۱۰ هزار بشکه بالاتر از اوت و بالاترین میزان از آوریل سال ۲۰۲۰ بود.

اوپک همچنان کمتر از سطح هدف گذاری شده، نفت تولید می‌کند و تولید ۱۰ عضو آن که در پیمان کاهش تولید اوپک پلاس شرکت دارند، ۱.۳۲ میلیون بشکه در روز کمتر از هدف تعیین شده برای سپتامبر بود.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ