کد خبر: ۱۹۶۹۹۱
۰:۰ - ۱۴۰۱/۸/۲۴

اروپا ۲۹ شخص و سه نهاد ایرانی و بریتانیا ۲۴ مقام را تحریم کردند

اروپا ۲۹ شخص و سه نهاد ایرانی و بریتانیا ۲۴ مقام را تحریم کردند

اتحادیه اروپا ۲۹ شخص و سه نهاد ایرانی و بریتانیا ۲۴ مقام را به دلیل نقض حقوق بشر وارد فهرست تحریم‌ کردند تا این فهرست به ۱۲۶ فرد و ۱۱ نهاد افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اتحادیه اروپا 29 شخص و سه نهاد ایرانی را به دلیل نقض حقوق بشری و مواجهه با اعتراضات، وارد فهرست تحریم‌ کرد تا شمار این افراد و نهادها به ۱۲۶ فرد و ۱۱ نهاد افزایش یابد.

براساس این گزارش، احمد وحیدی وزیر کشور، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، سردار وحید مجید رئیس پلیس سایبری، حسین نجات جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه به همراه فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه استان‌ها ، چهار عضو گشت ارشاد دستگیرکننده مهسا امینی زو افرادی است که اتحادیه اروپا به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

همچنین بنیاد تعاون سپاه پاسداران، شبکه انگلیسی زبان صدا و سیما موسوم به پرس تی وی، شرکت ابرآروان هم از جمله نهادهای تحریم شده اروپا هستند.

تدابیر اتخاذ شده در چهارچوب این تحریم‌ها، شامل ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی‌های این افراد و نهادها همچنین ممنوعیت شرکت‌ها و شهروندان اروپایی از انجام پرداخت های مالی به این گروه است. 

وزارت خارجه بریتانیا نیز اعلام کرد: در هماهنگی با شرکای بین‌المللی ۲۴ مقام ایرانی از جمله عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و وحید مجید رئیس پلیس سایبری ایران را به دلیل نقض حقوق بشر تحریم شدند.

زارع پور به دلیل قطع اینترنت، غیرفعال کردن واتس‌اپ و اینستاگرام به عنوان بخشی از سرکوب گستردۀ آزادی بیان و تجمعات مسالمت آمیز تحریم شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ