کد خبر: ۱۹۷۳۱۹
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۹/۴

پیشنهاد واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا به نیروهای مسلح رد شد

پیشنهاد واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا به نیروهای مسلح رد شد

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیشنهاد واگذاری ایران خودرو و سایپا به نیروهای مسلح رد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، حسسن بان زاده در نشست هم اندیشی با اشاره به برنامه ریزی تولید مشترک ۵ میلیون دستگاه خودرو با روسیه گفت: هرچند وزیر صنعت پیشنهاد واگذاری ایران خودرو و سایپا را به ستاد کل مطرح کرد اما به دلیل دستورات بالادستی این موضوع پذیرفته نشد.

وی افزود: دو جلسه دیگر در خصوص واگذاری خودروسازی ها در دانشگاه علامه و صنعتی شریف برگزار شد و امید است در این جلسه که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود به جمع‌بندی درباره این چالش حوزه خصوصی سازی و واگذاری رسید.

محسن اکبرپور استاد دانشگاه هم با بیان اینکه خودرو به عنوان یکی از ساز و کارهای دانشگاه امیرکبیر انتخاب شده، گفت: در آینده اگر اسم خودرو بیاید اسم دانشگاه امیرکبیر نیز در کنار آن خواهد آمد. زمانی مسیر خودرو درخشان است که جامعه دانشگاهی دست به دست هم حرکت کند.

وی افزود: یکی از دلایلی که صنعت خودرو برای این منظور انتخاب شد بحث اشتغال و رقابت پذیری بین المللی بود. قرار بر این بود که با واگذاری، صنعت خودرو بتواند به رشد برسد، نه اینکه در اجرا، قواعد علمی را زیر پا گذاشت. اگر تیراژ تولید به زیر نقطه سر به سر برسد زیان خواهد داد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ