کد خبر: ۱۹۷۷۷۶
۰:۰ - ۱۴۰۱/۹/۱۹

عربستان و چین شریک شدند و درباره برنامه هسته ای ایران بیانیه دادند !

عربستان و چین شریک شدند و درباره برنامه هسته ای ایران بیانیه دادند !

عربستان و چین با اعلام تقویت همکاری برای تضمین صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران، خواهان تعامل تهران با آژانس و عدم دخالت در امور داخلی کشورها شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از الجزیره، رئیس جمهور چین و پادشاه عربستان، توافقنامه شراکت استراتژیک جامع را امضا کردند و مقرر شد شورای سرمایه گذاری و مرکز امنیت هسته ای ایجاد شود. در جلسه ولیعهد عربستان با رئیس جمهور چین هم در مورد شراکت دو کشور و تقویت همکاری،  رایزنی شد.

براساس این گزارش، دو کشور با صدور بیانیه ایی اعلام کردند: همکاری برای تضمین صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران تقویت خواهد شد و از تهران انتظار می رود با آژانس همکاری کند و به اصول حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی کشورها، احترام بگذارد .

شی جین پینگ رئیس جمهور چین درحالی به ریاض رفته که به رهبران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اعلام کرد چین خواستار خرید نفت و گاز با استفاده از ارز یوان است.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان هم گفت: ایران بخشی از منطقه و یک همسایه است و ریاض به دنبال روابط مثبت و در خدمت ثبات منطقه به سوی ایران دست دراز خواهد کرد و اظهارات مثبتی خواهند شنید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ