کد خبر: ۱۹۷۷۸۷
۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۹/۱۹

شرکت توسعه نیشکر آماده پذیرش در فرابورس و عرضه اولیه سهام شد

شرکت توسعه نیشکر آماده پذیرش در فرابورس و عرضه اولیه سهام شد

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به عنوان زیرمجموعه دو بانک بزرگ ملی و صادرات، طی چند ماه آینده مقدمات پذیرش در فرابورس را فراهم می کند تا در صف عرضه اولیه سهام بایستد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در بازدید مدیران عامل بانک صادرات، فرابورس و سرمایه گذاری سپهر صادرات و جمعی از مدیران بانک ملی از بخش های مختلف شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بر لزوم عرضه هر چه سریعتر سهام این شرکت به عنوان بزرگترین عرضه تاریخ بورس تاکید شد و شرایط این واگذاری مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، ضیاء ایمانی مدیرعامل بانک صادرات در این بازدید با تاکید بر حمایت همه جانبه سهامداران شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به توسعه پایدار و افزایش بهره‌وری گفت: بانک های صادرات و ملی به عنوان سهامداران اصلی نگاهی حمایتی به توسعه نیشکر دارند و همه ظرفیت ها را برای پشتیبانی از این شرکت به کار خواهند گرفت.

جواد وکیلی مدیرعامل سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات نیز با اشاره به در نظر گرفتن تسهیلات ویژه‌ برای صنعت نیشکر از سوی بانک‌ های ملی و صادرات در سال جاری گفت: همراهی دو بانک بزرگ و بخش سهامداری، پشتیبانی محکم برای این شرکت است و این همراهی و حمایت نقش مهمی در فعالیت‌های شرکت نیشکر دارد.

ابوالفضل نجار زاده قائم مقام مدیرعامل بانک ملی هم با اشاره به پیشرو بودن این بانک در خروج از بنگاهداری در سال جاری گفت: بانک ملی آماده هرگونه همکاری برای واگذاری شرکت های تولیدی تملیکی با شرط حفظ اشتغال موجود به متقاضیان دارای اهلیت و بر اساس قانون رفع موانع تولید است. اگر از عرضه سهام شرکت توسعه نیشکر در فرابورس حمایت مناسبی صورت گیرد منجر به بزرگترین عرضه تاریخ بورس خواهد شد. طبق قانون سیاست‌های بانک مرکزی فرایند خروج از بنگاهداری در بانک ملی ادامه دارد.

محمدعلی شیرازی مدیرعامل فرابورس نیز در این نشست گفت: نیشکر صنعتی شکوفا با چشم‌انداز روشن است. برنامه ریزی در حوزه صنعت و کشاورزی دشوار است اما کار بزرگی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی انجام شده است. چرا که هم چالش‌های بخش صنعت و هم کشاورزی را دارد. در صورت پذیرش توسعه نیشکر در فرابورس باید ساختارهای لازم ایجاد شود تا بتوانند الزامات بورسی شدن را فراهم کنند. امید می رود با همکاری‌ سهامداران در چند ماه آینده مقدمات پذیرش این شرکت در فرابورس و عرضه اولیه آن انجام شود.

محمد حسین فروزان مهر مدیرعامل شرکت طرح و توسعه آینده پویا نیز به نقش کلیدی شرکت توسعه نیشکر در اقتصاد اشاره کرد و گفت: این شرکت به لحاظ اشتغال و ارزش افزوده ای که ایجاد می کند نقش موثری در اقتصاد دارد و از مجموع ۱۴ میلیون تن محصولات زراعی و باغی استان خوزستان، بیش از ۷ میلیون تن نیشکر و محصول خدمات این شرکت است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های محوری در راستای اجرای ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، خروج بانک ها از بنگاه داری و فراهم کردن شرایط برای واگذاری سهام شرکت‌های زیرمجموعه در بازار سرمایه است که فرایند خروج شرکت های زیر مجموعه بانک ملی و مقدمات کار برای عرضه سهام توسعه نیشکر نیز در فرابورس فراهم شده است.

بر اساس این گزارش، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با ارزش برآوردی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان یکی از مهمترین شرکت های فعال بشمار می رود که با ایجاد ۲۰ هزار شغل مستقیم و ۲۵ هزار شغل غیر مستقیم نقش مهمی را در اقتصاد ایفا می کند. این شرکت با ظرفیت تولید سالانه ۷۰۰ هزار تن شکر بزرگترین تولید کننده داخلی بوده و در صنایع جانبی نیز ظرفیت تولید تولید تخته صنعتی از باگاس یا تفاله نیشکر با ظرفیت ۱۳۲ هزار متر مکعب ام دی اف ، تولید سالانه ۶۰ هزار تن خوراک دام از باگاس،  تولید سالانه ۱۰ هزار تن خمیر مایه از ملاس یا قند مایع ،تولید سالانه ۳۳ میلیون لیتر الکل اتیلیک، تولید و تامین ۲۰۰ تن گوشت قرمز و طرح تولید سالانه ۲۴۰ هزار تن کاغذ را دارا است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ