کد خبر: ۱۹۸۵۳۷
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱

تقدیر نمایندگان مجلس از بانک ملت در حمایت از پتروشیمی ها و صنایع راهبردی

تقدیر نمایندگان مجلس از بانک ملت در حمایت از پتروشیمی ها و صنایع راهبردی

جمعی از نمایندگان مجلس از نقش آفرینی موثر بانک ملت در توسعه صنعت پتروشیمی و حمایت از صنایع فعال در بخش نفت و انرژی، قدردانی کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جمعی از نمایندگان مجلس همزمان با روز ملی صنعت پتروشیمی از نقش آفرینی موثر بانک ملت در توسعه صنعت پتروشیمی و حمایت از صنایع فعال در بخش نفت و انرژی، قدردانی کردند.

لزوم الگوگیری بانک‌ها از بانک ملت در مشارکت توسعه صنعت پتروشیمی

مجتبی محفوظی نایب‌ رییس اول فراکسیون اقتصاد انرژی مجلس با اشاره به همراهی بانک ملت در توسعه پتروشیمی‌ها گفت: رشد ‌و توسعه محصولات نفتی و صنعت پتروشیمی در شرایط تحریمی در گرو حمایت دولت و بانک ها است. توجه به صنعت پتروشیمی از حیث ارز آوری می‌تواند ثمرات مثبتی برای اقتصاد به همراه داشته باشد. خوشبختانه صنعت پتروشیمی در سال های اخیر رشد و توسعه چشمگیری داشته و لازم است با تعامل بیشتر دستگاه های مسئول زمینه تحول این صنعت فراهم‌ شود.

وی افزود: اعتبارات ‌و منابع بانکی می تواند صنعت پتروشیمی و صنایع پایین دست را درگیر تحولات رو به رشد کند. باید دولت بویژه بانک مرکزی، بانک ها را مکلف به تامین اعتبار صنایع پتروشیمی کند.انتظار می رود سایر بانک ها نیز با الگوگیری زا بانک ملت در این مسیر حرکت کنند. صنعت پتروشیمی پرسود بوده و زمینه ساز اشتغال بالایی است. ایجاد فضای رقابتی از سوی پتروشیمی ها نیازمند حمایت از این صنعت طبق فرمایشات رهبری است.

محفوظی ادامه داد: بانک ها باید در توسعه پتروشیمی ها بصورت مشارکت یا تزریق اعتبار و تسهیلات همراهی کنند که این زمینه ساز تحقق فرمایش رهبری در دوری بانک ها از بنگاهداری است. ارایه گزارش مستمر از نحوه مشارکت بانک ها در توسعه پتروشیمی ها می تواند آنها را در مسیر همراهی با این صنعت با انگیزه کند.

عملکرد بانک ملت در حمایت از  صنعت پتروشیمی شایسته تجلیل است

قاسم ساعدی عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بانک ها باید همسو با فرامین رهبری در مسیر حمایت از تولید حرکت کنند، گفت: پتروشیمی از صنایع پیشرو و ارزآور است و حمایت مالی از آن برای داخل مفید است. توجه به تولید و صنعت در داخل می تواند به رشد اقتصادی و در نتیجه بهبود شرایط منجر شود. با توجه به اینکه پتروشیمی از صنایع پیشرو و ارزآور است قطعاً حمایت مالی از آن مفید خواهد بود.

وی افزود: دولت باید بانک هایی که به تزریق تسهیلات در این حوزه اقدام می کنند را تشویق کرده و مشوق هایی برای آنها در نظر بگیرد. حمایت از پتروشیمی ها از سوی بانک ها قطعاً صنایع پایین دستی آن را نیز توسعه خواهد داد. دولت باید پیچ و خم های موجود بر سر راه رونق تولید را بردارد و با حمایت از این بخش زمینه صادرات را فراهم کند.

ساعدی ادامه داد: عملکرد بانک ملت در حوزه حمایت از صنعت پتروشیمی، مثبت و در جهت حمایت از تولید بوده که باید مورد تقدیر واقع شود. حضور بانک ها در عرصه های مختلف تولید نشان از شفافیت عملکرد و دوری از بنگاهداری آنها است. باید بانک ها گزارشی از عملکرد در حوزه حمایت از تولید ارائه کنند تا بر همه نحوه برخورد آنها با تولید کننده آشکار شود.

بانک ها با الگو گیری از بانک ملت مسیر حمایت از حوزه پتروشیمی را در پیش بگیرند

رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه پتروشیمی ها یکی از صنایع ارزآور بشمار می روند، گفت: حمایت بانک ملت از پتروشیمی ها و ارایه تسهیلات شایسته قدردانی است. توجه و حمایت از چنین صنایعی کلید برون رفت از مشکلات اقتصادی است. باید دولت و بانک ها حمایت های جدی از صنایع پتروشیمی داشته باشند. پتروشیمی ها می توانند آمار اشتغال را افزایش داده و به کاهش بیکاری کمک کنند.

وی افزود: دولت باید با ایجاد تکلیف برای بانک ها تسهیلات دهی به پتروشیمی ها را تسهیل کند. بانک ها نیز باید بدانند چنین تعاملی با صنایع قطعا به نفع آنها نیز خواهد بود. منابع بانکی می تواند گره بسیاری از صنایع را باز کرده و حتی از تعطیلی آنها جلوگیری کند از این رو باید سایر بانک ها نیز با الگو گیری از بانک ملت مسیر حمایتی را در پیش بگیرند. باید بانک ها گزارشی از عملکرد در حوزه حمایت از تولید ارایه کنند تا اتهام بنگاهداری را نیز از خود دور کنند.

بانک ملت بخشی از منابع را صرف توسعه صنعت پتروشیمی کرد

محمدرضا رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تولید نیازمند حمایت ویژه دولت و بانک ها برای ایجاد توسعه اقتصادی است، گفت: بانک ها باید در توسعه صنعت و تولید پای کار باشند. پتروشیمی یکی از صنایع بزرگ دنیا بوده که ارزآوری به واسطه آن بسیار زیاد است و اگر مورد حمایت جدی واقع شود قطعا می تواند چرخ اقتصاد را به گردش در آورد.

وی افزود: باید به سمت هدایت منابع به سمت تولید حرکت کرد. زیرا کشورهای پیشرفته توانستند در مسیر خودکفایی گام بردارند. بانک ها و منابع بانکی نقش بسیار مهمی در توسعه بخش تولید دارند. اگر بانک ها همکاری مناسبی با تولید داشته باشند قطعا وابستگی صرف به درآمدهای نفتی نیز کاهش خواهد یافت. اینکه بانک ها منابع را صرف توسعه چنین صنعت پتروشیمی کنند قطعا عواید بسیار آن آمار بیکاری را نیز کاهش خواهد داد.

رضایی ادامه داد: بانک ملت در سال های اخیر توانسته بخشی از منابع را صرف توسعه صنعت پتروشیمی کند. چنین رویه ای باید از سوی سایر بانک ها نیز دیده شود. بانک مرکزی باید گزارشی از عملکرد بانک ها در حمایت از تولید ارایه کند و با بانک هایی که بنگاهداری می کنند برخورد شود.

عملکرد بانک ملت در حمایت از پتروشیمی ها باید مورد تحسین قرار بگیرد

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه و مجلس با بیان اینکه صنعت پتروشیمی باید مورد حمایت بانک ها قرار گیرد، گفت: عملکرد بانک ملت در حمایت از پتروشیمی‌ها باید مورد تحسین قرار بگیرد و سایر بانک ها نیز باید به این سمت و سو حرکت کنند که بخشی از منابع را در این حوزه هزینه کنند. پتروشیمی ها نقش قابل توجهی در تامین ارز مورد نیاز دارند. باید به سمت توسعه ظرفیت پتروشیمی حرکت کرده و از خام فروشی نفت جلوگیری کرد.

وی افزود: در بخش پتروشیمی ها باید دانش فنی را بومی کرده و در حقیقت سعی بر این باشد از ظرفیت نفت و گازی داخل بیشترین استفاده را داشت. احداث پتروشیمی ها در حواشی دریا برای قرار گرفتن در شرایط رقابتی لازم است. بازار سرمایه و بانک ها باید در خدمت بخش پتروشیمی باشد و بتواند نیازهای مالی این بخش را تامین کند. انتظار می رود همانگونه که پتروشیمی نیاز ارزی را تامین می‌کند بانک ها نیز تعامل مناسبی داشته باشند.

قادری ادامه داد: پتروشیمی‌ها یکی از بخش هایی هستند که کاملا از نظر عدالت اجتماعی و هم از نظر رشد اقتصادی مورد توجه بوده و باید در محدوده توجه دولت و نظام قرار بگیرند از این رو حمایت بانک ملت از این بخش قابل ستایش است. سایر بانک ها نیز باید به این سمت و سو حرکت کنند که بخشی از منابع را در این حوزه هزینه کنند. زیرا پتروشیمی یکی از حوزه هایی است که از نظر استراتژیک مهم بوده و زنجیره تولید نفت و گاز را تامین کرده و تنوع محصولات می تواند بخش عمده ای از نیازها را برطرف کند. همچنین صنعتی است که می تواند اشتغال و درآمد زیادی را ایجاد کرده و درآمد سرانه را افزایش دهد.

عملکرد بانک ملت در  حوزه پتروشیمی قابل ستایش است

رحمت اله نوروزی ‌نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس نیز با بیان اینکه پتروشیمی‌ها یکی از صنایع پیشرو و مولد بشمار می‌روند، گفت: خوشبختانه بانک ملت تسهیلات دهی و مشارکت در صنعت پتروشیمی را در کارنامه دارد که قابل ستایش است. راه برون رفت از مشکلات اقتصادی فعلی توجه به تولیدات داخلی است از این رو باید تمامی دستگاه‌ها برای رفع مشکلات بخش مولد توانمندی‌ها را بسیج کنند.

وی افزود: دولت باید اهتمام بیشتری برای رفع مشکلات این بخش با توجه به ارزآوری چشم گیر و اشتغال زایی بسیاری که در پی دارد داشته باشد. بانک ها می‌توانند با تزریق منابع مشکلات مالی صنعت پتروشیمی را مرتفع کنند. دولت باید برای مشارکت بانک‌ها در رشد و‌ توسعه صنایع مشوق‌هایی را در نظر بگیرد. مشارکت بانک‌ها در امور تولید و حمایت از صنعت زمینه ساز پایان دادن به بنگاهداری آن‌ها است.

نوروزی ادامه داد: عملکرد بانک ملت در حمایت از صنعت پتروشیمی قابل تقدیر است. انتظار می‌رود سایر بانک‌ها نیز مشارکت در صنایع را آغاز کرده و گزارشی از آن با شفافیت کامل ارایه کنند. معطوف شدن منابع در تولید و صنعت تحقق فرمایش رهبری در خصوص مقاوم سازی اقتصاد را نیز محقق خواهد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ