کد خبر: ۲۰۰۲۴۱
۰:۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹

رشد منطقی شاخص و مهمترین ریسک فعلی بورس/ دو روش جبران کسری بودجه
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد :

رشد منطقی شاخص و مهمترین ریسک فعلی بورس/ دو روش جبران کسری بودجه

کارشناس بازار سرمایه با اعلام منطقی بودن رشد شاخص و مهمترین ریسک فعلی بورس، دو روش جبران کسری بودجه دولت را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید کوشکی در مورد دلایل صعود روزهای گذشته بورس که هنوز قادر به عبور از خط مقاومت 1.7 میلیون واحدی نشده به ایسنا گفت: دلیل صعود بازار، روند رو به رشد دلار بوده و با توجه به وضعیت اقتصادی پیش‌رو اگر دلار حدود ۳۵ هزار تومان باشد، وضعیت سودآوری شرکت‌ها بهتر می‌شود.

وی افزود: اما به این معنی نیست از ریسک‌های پیرامون بازار، غافل شد. مهم‌ترین ریسک نیز منابع و مصارف بودجه است. زیرا بودجه نشان می‌دهد دولت از محل حامل‌های انرژی یعنی نفت و گاز پیش برآوردی کرده که این موضوع چشم‌انداز کسری بودجه را قوی می‌کند.

این کارشناس ادامه داد: دو داستان برای جبران کسری بودجه وجود دارد. نخست این است که بخشی از کسری از طریق دست‌درازی بر روی منابع شرکت‌ها جبران شود. دیگری هم جبران کسری از محل خلق پول و رشد نقدینگی است که به نظر می‌رسد قسمت دوم محتمل است.

کوشکی توضیح داد: این موارد نشان می‌دهد متغیرهای اسمی اقتصاد از جمله تورم، نقدینگی و نرخ ارز به نفع بازار سرمایه می‌چرخند که این موضوع در کنار رشد قابل توجه قیمت در بازار مسکن، طلا، ارز و... قرار می‌گیرد. همه این موارد حاکی از آن است که بازار سرمایه عقب افتادگی دارد و اتفاقات سال ۹۹ باعث شد این عقب افتادگی امروز به منطقی‌ترین شکل ممکن پوشش داده شود.

به گفته وی این روزها بازار و تقاضا در قیمت‌های عجیب و غریب نبوده و بسیار خوش معامله است. به راحتی می‌توان از یک سهم خارج یا به آن وارد شد و این نقطه عطف بازار سال جاری است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ