کد خبر: ۲۰۳۸۳۱
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴

احتمال اعلام نرخ جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در هفته جاری
مرکز ملی رقابت اعلام کرد:

احتمال اعلام نرخ جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در هفته جاری

مرکز ملی رقابت با اشاره به لزوم واقعی شدن قیمت خودرو از احتمال اعلام نرخ جدید محصولات ایران خودرو و سایپا طی هفته جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سپهر دادجوی توکلی مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت به مهر اعلام کرد: جلسات شورای رقابت درباره تعیین قیمت پایه خودرو از جمله اخذ قیمت‌های پایه رقابتی، شناسایی سه خودروی مشابه خارجی و…، عصر امروز و سه شنبه برگزار می شود.

تاکنون قیمت‌های محاسباتی از سازمان حمایت اخذ شده است و بقیه گزاره‌ها نیز در حال جمع آوری و فقط مرحله اعلام قیمت مانده است. دستورالعمل شورای رقابت متضمن فرمول جدید است و در این راستا باید قیمت جدید برای خودرو اعلام شود.

خودروساز زیانده است و همین موضوع باعث کاهش عرضه شده است. با تغییر قیمت‌ها عرضه نیز باید افزایش یابد. اعلام قیمت‌های جدید خودرو مزایایی دارد. نخست اینکه خودروساز زیان نمی‌کند و مصرف کننده خودرو را با قیمت واقعی می خرد. قیمت‌های کذایی از بین می‌رود و با سودآور شدن شرکت، سهامدار هم سود می‌کند.

امید می رود این هفته قیمت‌ها اعلام شود البته دقیق نمی‌توان گفت. تعیین قیمت از سوی شورای رقابت تخلف است و این نهاد صرفاً فرمول را ارائه می‌کند. فعلاً در مورد اینکه کدام نهاد قیمت جدید خودرو را اعلام کند تعیین تکلیفی صورت نگرفته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ