کد خبر: ۲۰۳۸۹۴
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶

روند بورس و دلایل عدم حفظ کامل نقدینگی صنایع+ پیش بینی نوسان ۲۵ درصدی
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

روند بورس و دلایل عدم حفظ کامل نقدینگی صنایع+ پیش بینی نوسان ۲۵ درصدی

کارشناس بازار سرمایه با بررسی روند بورس در اسفند و دلایل عدم حفظ کامل نقدینگی صنایع، نوسان مثبت و منفی ۲۵ درصدی را در سه ماه نخست سال پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن ذوالفقاری با انتشار مطلبی با عنوان "بفروشیم یا بخریم؟ " در فضای مجازی اعلام کرد: وضعیت بورس در اسفند ماه با چند چالش اساسی روبرو است و در بدبینانه ترین حالت هم نمی توان امیدوار بود نمادها پایین ترین قیمت یک سال اخیر را مجددا تجربه کنند. از طرفی با واگرایی منفی در شاخص کل، هم وزن و بیش از نیمی از نمادها بخصوص نمادهای بزرگ انتظار رشد شارپی و صعودی مداوم هم دور از ذهن است.

بورس تا پایان سال و اوایل فروردین مسیر نوسانی و هیجانی مثبت و منفی را پیش خواهد گرفت و پول در بین نمادها به سرعت به گردش در خواهد آمد و هیچ صنعتی نمی تواند پول وارد شده به گروه را به ۷ دلیل بطور کامل حفظ کند.

۱- دلار قیمت ۶۰ هزار تومانی را تجربه کرده و دولت اجازه نمی دهد دلار در همین قیمت توقف یا بالاتر رود بلکه حداقل برای کوتاه مدت تلاش می کند دلار را به کانال ۴۰ هزار تومان بازگرداند. این موضوع به ضرر بورس و نمادهای دلاری است .

۲- دولت نوروز و ماه رمضان را در پیش دارد و بیشتر به دنبال جوی آرام در فضای عمومی و سرمایه گذاری است پس اجازه ریزش بورس را نخواهد داد و تلاش می کند با ابزارهایی که در اختیار دارد بورس را حداقل با افت کم وارد اصلاح کند.

۳- صنعت خودرو در خصوص عرضه خودرو در بورس و بخصوص به نحوه قیمت گذاری محصولات معترض است و اعتراض را با قیمت نماد نمایش می دهد و طبیعتا با هر خبر مثبت و منفی در خصوص خودرو شاهد ورود و خروج پول در این صنعت خواهیم بود.

۴- اکثر مجامع نمادهای بزرگ و متوسط در تیرماه سال بعد تشکیل می شود. پس اصلاح بعدی بازار چندان زمانبر نخواهد بود و سهامداران تلاش خواهند کرد سود حاصل از افزایش قیمت دلار در صنایع را در تیر سال آینده کسب کنند و نهایتا از اوایل اردیبهشت بورس شاهد افزایش حجم معاملات خواهد بود.

۵- قیمت مسکن از سال ۹۹ تاکنون ۲۰۰ درصد رشد را تجربه کرده و نمادهای ساختمانی در ماه های آینده گزارش های افزایش سودآوری در این حوزه را منتشر و پول های خرد و عمده را جذب خواهند کرد.

۶- بورس نسبت به تورم و ارز و سایر بازارهای مالی از سال ۹۹ هنوز رشدی را تجربه نکرده و کمتر از قیمت معامله می شود و تجربه نشان داده بازار سرمایه در سال آینده و ماه های پیش رو این عقب افتادگی را جبران خواهد کرد.

۷- دولت جهت کنترل نقدینگی و جلوگیری از رشد بیش از حد مسکن و خودرو تلاش خواهد حمایت بیشتری از بورس کند و همین امر نیز در بودجه سال بعد لحاظ شده و قطعا روزهای رکود و اصلاح عمیق پایان یافته است.

با تمام این شواهد نمادهای بزرگ و متوسط و تا حدودی نمادهای کوچک دیگر در قیمت های پایین سال های گذشته داد و ستد نخواهند شد و می توان تا آخر بهار رشد و اصلاح مثبت و منفی ۲۵ درصد را برای بورس در نظر گرفت و سهامداران اگر به افزایش تعداد سهام با خرید و فروش های غیر هیجانی و بصورت پله پله اقدام کنند، قطعا برنده اصلی بازار خواهند بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ