کد خبر: ۲۰۵۰۱۳
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰

ثبت ۱۶.۸ هزار معامله در نخستین روز معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس

ثبت ۱۶.۸ هزار معامله در نخستین روز معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس

با آغاز معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا، معامله بیش از ۱۶.۸ هزار گواهی سپرده در نخستین روز ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نشست هماهنگی آغاز معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا با حضور مدیران سازمان ایمیدرو و شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران برگزار و معاملات گواهی سپرده شمش طلا آغاز بکار کرد.

بر اساس این گزارش، وجیه اله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو در این نشست گفت: با شروع بکار معاملات گواهی سپرده شمش طلا، قطعاً آثار مطلوبی در سرمایه گذاری و هدایت نقدینگی به سمت تولید طلا شاهد خواهیم بود. در دو ساعت اولیه آغاز این معاملات بالغ بر ۱.۵ کیلوگرم طلا فروخته شد که معامله این حجم از طلا در روز نخست نشان می‌دهد ابزار مذکور قادر به جذب نقدینگی بالایی خواهد بود.

وی افزود: معاملات گواهی سپرده شمش طلا، بازاری جذاب برای حفظ سرمایه های مردم و جذب سرمایه ها به سمت تولید است. این معاملات در ثبات نرخ ارز نیز کمک کننده خواهد بود و موضوع مهم، مشارکت مردم در این معاملات به دلیل امکان ورود سرمایه های خرد حتی به مقدار یک دهم گرم طلا است که می تواند بخش قابل توجهی از نقدینگی را به سمت بازار قانونمند طلا جذب کند.

جعفری ادامه داد: تاکنون در بازار فیزیکی بورس کالا ابعاد معامله شمش طلا یک کیلوگرم بود که این موضوع برای مصرف کنندگان طلا کاربرد داشت اما با راه اندازی گواهی سپرده شمش طلا می توان شاهد مشارکت بسیاری از مردم با اعداد و ارقام کوچک بود. خریدهای خرد ۰.۱ گرم که امروز صورت گرفت به معنای پشتیبانی از سرمایه های بسیاری از خانواده ها است.

در روز نخست معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا ، ۱۶ هزار و ۸۴۴ گواهی تا پایان معاملات به ثبت رسید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ