کد خبر: ۲۰۵۰۲۹
۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰

پیش بینی آب و هوای ایران تا آخر هفته با تشدید باران در برخی استان‌ها
سازمان هواشناسی اعلام کرد:

پیش بینی آب و هوای ایران تا آخر هفته با تشدید باران در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها خبر داد و هشدار زرد و نارنجی طغیان رودخانه‌ها و کولاک برای برخی مناطق صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، سمنان، یزد، شمال استان‌های کرمان و خراسان جنوبی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف و در دامنه‌های جنوبی البرز، شرق و جنوب شرق وزش باد روی می‌دهد و با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها، هشدار زرد و نارنجی طغیان رودخانه‌ها و کولاک برای برخی مناطق صادر شد.

براساس این گزارش، فردا در اکثر مناطق آسمان صاف و در شرق و جنوب شرق به‌ویژه در شهرهای مرزی وزش باد پیش بینی می‌شود.

دوشنبه با گذر موج تراز میانی جو از جنوب در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، جنوب همدان و مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شمال بوشهر و فارس و همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران رخ می‌دهد.

سه‌شنبه در شمال فارس، کرمان، غرب یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد بارش‌ها ادامه دارد و در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی شده است. چهارشنبه در اصفهان، یزد، کرمان،‌ خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود. با ورود سامانه بارشی به غرب بارندگی در تمام تمام نوار غربی آغاز می‌شود.

پنجشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی علاوه بر نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز را نیز فرا می‌گیرد و به‌تدریج از میزان بارندگی در جنوب غرب کاسته خواهد شد و با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر ابرناکی و بارش باران در سواحل شمالی پیش بینی می‌شود.

امروز و فردا در سواحل شمالی و شمال غرب و یکشنبه و دوشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق روند افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ