کد خبر: ۲۰۹۵۱۹
۰:۰ - ۱۴۰۲/۲/۲۰

وزارت صنعت خواستار بازنگری در قیمت خودروهای مونتاژی شد

وزارت صنعت خواستار بازنگری در قیمت خودروهای مونتاژی شد

وزارت صنعت‌ پیرو انتشار فهرست قیمت 17 خودرو‌ مونتاژی از سوی شورای رقابت، خواستار بازنگری و مستندات بیشتر در نرخ این محصولات شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبداله توکلی لاهیجانی در نامه‌ای به محمود دودانگه نایب رئیس شورا و رئیس کاگروه خودروی شورای رقابت درخصوص قیمت خودروهای مونتاژی با توجه به بازخوردهای دریافتی از خودروسازان بخش خصوصی اعلام کرد: با توجه به آنکه مبنای محاسبات در شرکت‌های خصوصی بر اساس آخرین صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ انجام شده و صرفا تعدیلات در حوزه‌های محدودی اعمال شده، ضروری است تا هماهنگی لازم با این دفتر تخصصی برای اصلاح سایر عوامل دخیل انجام شود.

نظر به نوسانات ارزی اخیر و ارزبری بسیار محصولات مونتاژی و اثر پذیری بالا از نرخ ارز و با توجه به لزوم پاسخ به نیاز بازار از جنبه افزایش تولید داخل ضروری است تا ملاحظات مرتبط با تاثیر نرخ ارز در این محصولات در نظر گرفته شود.

ضروری است تا قیمت کلیه خودروهای مونتاژی همراه با جنبه‌های خاص هر محصول برای هر تیپ محصول به طور مجزا تعیین شود.

نظر به موارد مطروحه، دستور دهید بررسی های دقیق تر درخصوص قیمت های اعلامی انجام پذیرد. به گونه ای که رفع موانع تولید و رشد تولید و عرضه خودروسازان به منظور پاسخ به نیاز بازار داخل رخ دهد. این دفتر تخصصی آمادگی دارد هرگونه اطلاعات مورد نیاز درخصوص موارد فوق را در اختیار شورا قرار دهد.

بر اساس این گزارش، شنبه هفته جاری قیمت‌های پیشنهادی سازمان حمایت برای خودروهای مونتاژی که طبق دستورالعمل شورای رقابت تعیین شده بود، تصویب و بر این اساس 17 اردیبهشت قیمت 17 خودروی مونتاژی با سود 17 درصد مشخص شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ