کد خبر: ۲۱۲۲۲۲
۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۴/۲۰

گزارش جدید آمریکا: ایران در پی ساخت سلاح هسته‌ای نیست اما...

گزارش جدید آمریکا: ایران در پی ساخت سلاح هسته‌ای نیست اما...

طبق اعلام جدید سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، ایران از سال ۲۰۲۰ در جهت افزایش ظرفیت برای تولید بمب هسته‌ای حرکت کرده ولی دست به این اقدام نزده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دفتر اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد: ایران از سال ۲۰۲۰ در جهت افزایش ظرفیت برای تولید بمب هسته‌ای حرکت کرده ولی دست به این اقدام نزده است. این نتیجه با ارزیابی‌های پیشین و همچنین گزارش آژانس هم‌خوانی دارد ولی بسیاری از نمابندگان کنگره نسبت به این موضوع بدبین هستند.

بر اساس این گزارش، دولت جو بایدن همواره از تلاش برای احیای برجام دفاع کرده اما مرخصی اجباری راب مالی فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران این کار را پیچیده‌تر کرده است.

طبق گزیده دو صفحه‌ای این گزارش،‌ ایران در حال حاضر برای فعالیت‌های کلیدی تولید سلاح که برای ساخت یک دستگاه هسته‌ای قابل آزمایش مورد نیاز است، اقدام نکرده اما در حال تحقیق و توسعه فعالیت‌هایی است که آن را به تولید مواد انفجاری مورد نیاز برای ساخت سلاح هسته‌ای نزدیک می‌کند.

همچنین ایران با غنی‌سازی اورانیوم، برجام را نقض کرده و در حال افزایش حجم و میزان غلظت اورانیوم غنی‌سازی شده است. از سوی دیگر برنامه موشکی ایران که با افزایش دقت هدف‌گیری و قابلیت تخریب همراه شده، تهدیدی عمده برای کشورهای خاورمیانه است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ