کد خبر: ۲۱۲۴۴۴
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۴/۲۷

تدبیر هوشمندانه فولاد مبارکه برای حل چالش محدودیت های انرژی
با شماره معکوس افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی اعلام شد:

تدبیر هوشمندانه فولاد مبارکه برای حل چالش محدودیت های انرژی

فولاد مبارکه برای محدودیت های انرژی پا در عرصه ساخت نیروگاه گذاشت و با طراحی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، خورشیدی و بادی، اقدامات بی‌سابقه‌ای در حوزه زیرساختی رقم زد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناترازی برق طی چند سال گذشته علاوه بر صنایع، گریبان‌گیر خانواده‌ها شده است. از طرفی به دلیل افزایش جمعیت و و توسعه نامتوازن صنایع و زیرساخت‌ها این ناترازی موجب قطعی برق در فصول گرم طی سال‌های گذشته شد.

موضوع وقتی بحرانی می‌شود که در شرایط اقتصادی موجود که چرخ اقتصاد باید تندتر از قبل بچرخد تا معیشت مردم بهتر از قبل شده و امید در جامعه تزریق شود به دلیل محدودیت های انرژی، عدم‌ نفع سنگینی بر صنایع تحمیل می‌شود.

فولاد مبارکه پای کار حل مشکلات

این عدم‌نفع در صنعت فولاد و سیمان بطور خاص‌تری محسوس است. چرا که این دو صنعت در سال‌های گذشته، توسعه‌های قابل توجهی بر مبنای مزایای نسبی داشته و اکنون که کشور نیازمند آنها برای تحقق رشد اقتصادی است به دلیل ناترازی برق، کوره‌ها یکی پس از دیگری متوقف می‌شود.

برای حل این مشکل، حاکمیت و نخبگان ، کار را به دوش صنایع گذاشتند تا مشکل در میان‌مدت حل شود. در این بین فولاد مبارکه به عنوان شرکتی پیشگام در صنعت که در بسیاری از عرصه‌ها گوی سبقت را از دیگر صنایع ربوده، پا در عرصه ساخت نیروگاه گذاشت و از سال گذشته با طراحی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، خورشیدی و بادی، اقداماتی بی‌سابقه را رقم زد.

نیروگاه خورشیدی فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین نیروگاه خورشیدی داخلی مراحل اولیه احداث را می‌گذراند و نیروگاه بادی این شرکت که به‌زودی عملیات احداث آن آغاز می‌شود به عنوان نیروگاهی بی‌بدیل شناخته می‌شود.

نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه رکوردار سریع‌ترین زمان احداث

این پایان ماجرا نیست! فولاد مبارکه با طراحی و ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی، از سال گذشته، برای رقم زدن تحولی ویژه برای حل مشکل قطعی برق در تابستان، طی تشریفات قانونی انجام شده، ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی را با ظرفیت ۹۱۴ مگاوات به دست مهندسان جوان ایرانی در شرکت مپنا سپرد. مپنا پیش از این نیز با تولید ۵۰ دستگاه لکوموتیو برای فولاد مبارکه، تجربه‌ای مطلوب را برای همکاری با فولاد مبارکه رقم زده بود.

در مجموع پس از تنها ۱۶ ماه، نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه با توربین کلاس F که راندمانی بالا داشته و از نظر مصارف آب و انرژی کم‌نظیر است با پیشرفت ۹۸ درصدی در حال گذراندن آزمایش های نهایی برای راه‌اندازی است. زمانی که در مورد احداث یک نیروگاه یک رکورد محسوب می‌شود تا فولاد مبارکه رکوردار سریع‌ترین زمان احداث نیروگاه سیکل ترکیبی را از آن خود کند. نیروگاه دوم نیز که به موازات نیروگاه اول، عملیات اجرایی آن شروع شد با پیشرفت ۹۶.۴ درصدی در حال عبور از مراحل نهایی است.

سرمایه‌گذاری هوشمند برای ساخت ایران

سرمایه‌گذاری هوشمندانه فولاد مبارکه در این زمینه و دیگر عرصه‌ها موجب شده تا این شرکت با هدف‌گذاری برای رسیدن به تولید ۱۸ میلیون تن محصولات فولادی تا سال ۱۴۱۰ به شرکتی جهان‌تراز و رقیبی جدی برای فولادسازان دنیا تبدیل شود و سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها که در کلاس جهانی است، رسیدن به این اهداف متعالی را هموار می‌سازد.

این گروه بزرگ صنعتی به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد غرب آسیا و شمال آفریقا، مهم‌ترین رسالت را اشتغال‌زایی و امید آفرینی برای مردم و خلق آینده‌ای بهتر برای فرزندان ایران می‌داند و این گام، قطعه‌ای از پازل تبدیل ایران به قدرت اقتصادی منطقه و تحقق اقتصاد بدون نفت است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ