کد خبر: ۲۱۲۷۱۸
۰:۱ - ۱۴۰۲/۵/۷

ادعای زمینه بین‌المللی شدن بورس ایران و کسب سود بیشتر شرکت ها !!

ادعای زمینه بین‌المللی شدن بورس ایران و کسب سود بیشتر شرکت ها !!

زمینه بین‌المللی شدن بورس و کسب سود بیشتر شرکت ها طبق ادعای مسئولان از طریق افزایش صادرات و به دلیل پیوستن ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای فراهم شد!!!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی فکری رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های فنی و اقتصادی در صدا و سیما گفت:‌ ایران با سیاست گسترش همکاری با سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی سال جاری به عضویت رسمی پیمان شانگهای در آمد. پیمانی که اعضای آن دارای 3 میلیارد نفر از جمعیت جهان و 20 درصد از تولید ناخالص جهان هستند و با پیوستن رسمی ایران به این سازمان به زیرساخت‌های کشورهای اعضای پیمان شانگهای دسترسی پیدا می‌کند.

وی افزود: ورود سرمایه‌گذاران خارجی بعد از پیوستن ایران به سازمان شانگهانی 2.5 برابر و طبق آمار گمرک 40 میلیارد دلار تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی منعقد شده است.

همچنین فرهاد مرسلی رئیس کمیته سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری خارجی، گفت: با پیوستن ایران به پیمان شانگهای زمینه توسعه صادرات برای شرکت‌های بورسی ایران فراهم شده و می‌توانند با افزایش صادرات محصولات به کشورهای عضو برای سهامداران و سرمایه‌گذاران سود بیشتری بدست آورند و امکان توسعه صادرات برای آنها فراهم شود.

وی افزود: زمینه راه‌اندازی بورس بین‌المللی فراهم شده که با راه‌اندازی بورس بین‌الملل زمینه جذب نقدینگی از طرف سرمایه‌گذاران خارجی فراهم شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ