کد خبر: ۲۱۳۲۶۲
۰:۰ - ۱۴۰۲/۵/۲۸

اثر بهره برداری از دو پروژه
معاون وزیر صنعت مطرح کرد:

اثر بهره برداری از دو پروژه "فولاد" بر رفع واردات محصولات فولادی و محدودیت برق

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: بهره برداری از پروژه نورد گرم شماره ۲ و نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی فولاد مبارکه ضمن بی نیازی از واردات بسیاری محصولات فولادی می‌تواند از بار موجود روی شبکه برق بکاهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا موثقی نیا در جریان بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه و فرآیند تکمیل طرح‌های توسعه احداث پروژه نورد گرم شماره ۲ و پروژه نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی گفت: طی چند سال اخیر اقدامات مطلوبی در زمینه‌های تولید و توسعه و نیز مصرف بهینه آب در صنعت فولاد انجام شده بویژه اینکه در بعضی از موارد این شرکت بر لبه‌های فناوری جهانی در حال حرکت است.

ابرپروژه نورد گرم شماره ۲ فولاد مبارکه از بزرگ‌ترین پروژه‌های ملی است. این پروژه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد کشور از واردات بسیاری از محصولات فولادی بی‌نیاز می شود. فولاد مبارکه در حوزه‌ استفاده بهینه از منابع انرژی و آب نیز اقدامات مؤثری انجام داده است. پیشرفت پروژه‌های توسعه در فولاد مبارکه از جمله احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی نشان می‌دهد به‌زودی بخش اول این نیروگاه وارد مدار می‌شود و نه تنها می‌تواند از بار موجود روی شبکه بکاهد بلکه تا حد زیادی فولاد مبارکه را از وابستگی به برق شبکه سراسری بی‌نیاز می‌سازد. با بهره‌برداری از این نیروگاه شرایطی فراهم خواهد شد این شرکت بدون توقف‌های ناشی از کمبود و محدودیت‌های حوزه انرژی بتواند همچنان با قوت به کار تولید همت گمارد.

محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه نیز در جریان این بازدید گفت: شرکت فولاد مبارکه از پیشتازان تولید فولاد و اجرای پروژه‌های توسعه است و با حمایت‌های دولت روند پرشتاب اجرای بالغ بر ۱۳۲ پروژه توسعه‌ در گروه فولاد مبارکه طبق برنامه‌ها در جریان است. خوشبختانه پروژه‌هایی که وارد مرحله اجرا شدند، امروز با پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای در آستانه بهره‌برداری هستند.

وی افزود: این روند پرشتاب ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود دولت و سایر مسئولان در حوزه‌های تکمیل زنجیره فولاد از جمله در تأمین مواد اولیه و معدنی و توسعه ناوگان حمل‌ و نقل فولاد مبارکه را یاری دهند. چرا که در بالا و پایین‌دست زنجیره صنعت فولاد در حوزه‌های فوق مشکل کمبود وجود دارد.

طیب نیا با اشاره به نوید معاون وزیر صنعت از اراده دولت برای رفع چالش‌های موجود در زنجیره فولاد تصریح کرد: با بهره‌برداری طرح‌های توسعه فولاد مبارکه از جمله نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی و نورد گرم شماره دو فولاد مبارکه بخش قابل‌توجهی از کاستی‌های حوزه انرژی برق و نیاز به بسیاری از گریدهای فولادی خاص مرتفع خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ