کد خبر: ۲۱۵۹۰
۰:۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵

معادن جدید
در گفت وگوی بورس پرس با مدیرعامل شرکت اعلام شد:

معادن جدید"کپرور" و توضیحاتی درباره افزایش سرمایه و افزایش ۱۵درصدی فروش

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس با اعلام خرید معادن جدید و امکان افزایش ظرفیت تولید در سال جاری و آینده، درباره برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی و افزایش فروش ۱۵ درصدی توضیحاتی داد.

ناصر هاشمی طاهری در گفت وگو باپایگاه خبری بورس پرس، درباره دلایل برنامه افزایش سرمایه  100 درصدی هیات مدیره ( از 18 به 36 میلیارد تومان که برای تایید به حسابرس ارسال شده و به مجوز سازمان بورس نیاز دارد( اظهار داشت: این تصمیم ناشی از برنامه های در جریان شرکت از جمله تامین منابع جهت خرید معادن جدید است که در صورت صدور مجوز ، از محل افزایش سرمایه تأمین خواهد شد.

خرید معادن جدید ذغال سنگ

وی درباره خرید معادن جدید ذغال سنگ توضیح داد: 95 درصد مذاکرات برای خرید معادن جدید با قیمت های مناسب به همراه تجهیزات لازم جهت استخراج انجام و این موضوع تقریبا" نهایی شده و می توان بلافاصله اقدام به بهره برداری کرد. درحال حاضرحدود 20 درصد از خوراک خام شرکت را تامین خواهد شد و طی چند سال آتی نیز بالغ بر 40 درصد خوراک مورد نیاز کارخانه از معادن خریداری شده تأمین خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول ظرفیت اسمی کنونی تولید سالانه زغال سنگ پروده طبس 150 هزار تن است اما در صورت تامین مواد اولیه امکان تولید تا 200 هزار تن نیز وجود دارد. برای سال آینده هم برنامه تولید 165 تا 170 هزار تنی پیش بینی شده است.

هاشمی طاهری ادامه داد: هدف از این اقدام که آثار آن در سال های بعد نمایان خواهد شد تامین بخشی ازخوارک خام کارخانه است. چرا که درسال های آینده یکی از معضلات شرکت های تولید کننده کنتسانتره ذغالسنگ ،تامین خوارک خام خواهد بود.

وی افزود : از سوی دیگر با توجه به برنامه افزایش ظرفیت تولید فولاد در افق 1404 کشور از یک طرف و کاهش ظرفیت تولید کنونی معادن به دلیل عدم افزایش قیمت ها از طرف دیگر ، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری به صورت خرید معادن ایجاد شده است.  

اتصال سال آینده به شبکه برق سراسری و خروج از تجهیزات مستهلک

وی با اعلام خبر آغاز کلنگ زنی و شروع عملیات برق رسانی ازشهرستان طبس به منطقه پروده و اتصال به شبکه برق سراسری تا یک سال دیگر گفت: با این رویداد شاهد کاهش چشمگیری در زمان توقف خط تولید این شرکت  خواهیم بود.

هاشمی طاهری درباره تعمیرات اساسی کارخانه براساس برنامه توضیحاتی مبنی بر خروج از تجهیزات مستهلک و بروزرسانی تجهیزات خبر داد و گفت : این امر نیز در کاهش زمان توقف تولید و در نتیجه افزایش ظرفیت تولید نقش بسزایی ایفا خواهد کرد. از سوی دیگر هزینه استهلاک سهام معادن و تجهیزات وابسته در قیمت های تمام شده ذغال خام تولید شده لحاظ می شود.

افزایش 15 درصدی فروش محصول به ذوب آهن

این مدیر در پاسخ به این سئوال که افزایش 15 درصدی فروش محصولات به ذوب آهن اصفهان به کجا انجامید و آیا در محاسبات لحاظ می شود یا خیر؟ به بورس پرس توضیح داد: متاسفانه به رغم نامه وزارت صنعت ،معدن و تجارت، شرکت ذوب آهن افزایش نرخ 15 درصدی را لحاظ نکرده و زیر بار نرفته اما در این شرکت به گونه ایی عمل شده که سود عملیاتی 775 ریالی پیش بینی شده در بودجه، محقق خواهد شد و حتی امکان افزایش آن نیز دور از ذهن نیست.

هاشمی طاهری با بیان اینکه پیگیری ها برای اعمال افزایش نرخ 15 درصدی ادامه دارد، گفت: در صورت قبول این افزایش توسط ذوب آهن ، محاسبات از ابتدای سال لحاظ خواهد شد و سود محقق شده شرکت فرآوری زغال سنگ پروده طبس حدود 8 درصد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ