کد خبر: ۲۲۰۵۱۳
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳

معرفی برترین صنایع ایران و چند مقایسه از فروش، صادرات با دنیا و ترکیه

معرفی برترین صنایع ایران و چند مقایسه از فروش، صادرات با دنیا و ترکیه

میزان فروش، صادرات و صنایع برتر در رتبه بندی ۱۰۰ شرکت برتر ایران اعلام و با آمار جالبی در مقایسه با دنیا و ترکیه همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بیست و ششمین دوره رتبه بندی شرکت های برتر ایران دیروز در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار و 100 شرکت برتر توسط سازمان مدیریت صنعتی معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، فروش این 100 شرکت در سال مالی قبلی بالغ بر 41 درصد تولید ناخالص داخلی بود. این در حالی است که فروش شرکت های برتر دنیا و ترکیه 41.5 و 3.3 برابر شرکت های اول ایران است.

در بخش فروش هم شرکت های فعال در فرآورده های نفتی و پتروشیمی با سهم 23.1 و 14.4 درصدی و در حوزه اشتغال، گروه بانکی و صنعت خودرو و قطعات با سهم حدود 16.7 درصدی در صدر برترین ها ایستادند.

91 درصد صادرات مربوط به 100 شرکت اول بود که پتروشیمی ها با سهم 37.2 درصدی، فرآورده‎های نفتی با سهم 26.4 درصدی و فلزات آهنی با سهم 15.5 درصدی، رتبه اول تا سوم برترین صنایع را داشتند.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان اولین شرکت برتر ایران در حالی 15 میلیارد دلار فروش داشت که فروش اولین شرکت جهان بالغ بر 611 میلیارد دلار و 41.5 برابر بود. جالب اینکه فروش پانصدمین شرکت جهان هم با 31 میلیارد دلار در مقایسه با اولین شرکت برتر ایران حدود 50 درصد بیشتر بود.

همچنین فروش اولین شرکت ترکیه با 48 میلیارد دلار، 3.3  برابر فروش اولین شرکت ایران بود. مقایسه شرکت های برتر ایران و ترکیه در معیار صادرات سرانه با واحد دلار برای هر نفر هم نشان می دهد صادرات سرانه 500 شرکت ایران با 46.3 هزار دلار، 45 درصد صادرات سرانه 500 شرکت ترکیه با 102.9 هزار دلار است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ