کد خبر: ۲۲۰۵۲۳
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۴

تکلیف جدید ۳ شرکت معدنی حاضر در بورس + دو مصوبه برای حقوق دولتی معادن
طبق لایحه بودجه سال آینده و با مصوبه مجلس:

تکلیف جدید ۳ شرکت معدنی حاضر در بورس + دو مصوبه برای حقوق دولتی معادن

سه شرکت معدنی حاضر در بورس شامل گل گهر، چادرملو و گهر زمین طبق مصوبه مجلس و لایحه بودجه سال آینده، مکلف شدند ۵۵ درصد از بهای کلوخه استخراجی از معدن را پرداخت کنند!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجلس در ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1403  با بند پ و بندهای الحاقی یک و دو تبصره 9 ماده واحده موافقت کرد و مجوز واردات خودرو نو و کارکرده برقی را به وزارت صنعت داد.

براساس این گزارش، طبق این بند، وزارت صنعت مجاز است یک در هزار از وجوه وصولی ناشی از حقوق دولتی معادن را به ردیف درآمدی مربوط نزد خزانه‌داری واریز کند و تا سقف 55 هزار میلیارد تومان از محل ردیف هزینه ای مربوط جهت آموزش و تربیت کارمندان، توسعه فناوری‌ شناسایی محاسبه دقیق حقوق دولتی، تشویق کارکنان ‌و فعالیت وصول‌ کنندگان حقوق و با مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه هزینه کند.

همچنین در اجرای ماده 9 قانون هوای پاک به منظور کاهش آلایندگی شهرها، واردات انواع خودروهای سواری نو و کارکرده با عمر کمتر از 5 سال برقی و هیبرید مجاز بوده و حقوق ورودی خودرو برقی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرها معادل نیم‌ درصد و برای سایر متقاضیان 4 درصد و حقوق ورودی خودروهای تمام برقی – بنزینی (هیبریدی) 15 درصد تعیین شد.

علاوه بر این وزارت صنعت مجاز است در قبال سرمایه گذاری در گسترش حمل و نقل عمومی برقی، توسعه زیرساخت ها، انتقال فناوری و افزایش داخلی سازی خودروهای برقی – بنزینی(هیبریدی)، تخفیف در پرداخت حقوق ورودی واردات این نوع خودروها و قطعات منفصله آن را اعمال کند.

دولت هم طبق بند الحاقی دو تبصره 9 لایحه، مکلف است 15 درصد حقوق دولتی معادن را در حساب خاصی نزد خزانه‌داری منظور و سهم هر استان و شهرستان دارای معادن را به نسبت پرداختی هر استان و شهرستان براساس تبصره 6 ماده 14 قانون معادن هزینه کند.

تکلیف 3 شرکت  معدنی حاضر در بورس

شرکت های صنعتی گل گهر ذیل موضوع قرارداد مشارکت معدن گل گهر یک، شرکت گهر زمین ذیل موضوع قرارداد مشارکت معدن گل گهر 3 ، شرکت چادرملو ذیل قرارداد مشارکت معدن چادرملو موظفند با رعایت مفاد قرارداد، بابت حق انتفاع دارنده پروانه بهره برداری 55 درصد از بهای کلوخه استخراجی از معدن را پرداخت کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ