کد خبر: ۲۲۰۶۴۲
۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۸

ادعای افزایش ۱۲ درصدی تولید سیمان و وعده احداث نیروگاه و بهبود وضعیت!
رییس هیات مدیره و دبیر انجمن اعلام کردند:

ادعای افزایش ۱۲ درصدی تولید سیمان و وعده احداث نیروگاه و بهبود وضعیت!

رییس هیات مدیره و دبیر انجمن سیمان مدعی افزایش ۱۲ درصدی تولید محصول با وجود محدودیت های تامین انرژی در تابستان شدند و وعده احداث نیروگاه و بهبود وضعیت در سال آینده دادند!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید فرمانی رییس هیات مدیره انجمن سیمان در جشن ۹۰ سالگی این صنعت بورسی، اعلام کرد: تولید سیمان در تابستان برخلاف پیش بینی قبلی و ناشی از محدودیت تامین انرژی با همکاری وزارت نیرو ۱۲ درصد بیشتر و موجب جلوگیری از نوسان قیمت ها شد. به گونه ای که میانگین قیمت سیمان در تابستان یکسان بود.

وی ادامه داد: در حالی از ۹۰ میلیون تن ظرفیت اسمی تولید سیمان، ۷۲ میلیون تن ظرفیت تولیدی وجود دارد که به دلیل اهمیت تامین انرژی پایدار و محدودیت های وزارت نیرو در تولید برق، شرکت های سیمانی باید اقدام به ایجاد نیروگاه های خودتامین کنند که تا سال آینده بخشی از برنامه اجرا خواهد شد. سرمایه گذارانی نیز برای احداث نیروگاه ها اعلام آمادگی کرده اند.

براساس این گزارش، علی اکبر الوندیان دبیر انجمن صنعت سیمان نیز با اشاره به صادرات ۱۰.۵ میلیون تن سیمان به ۲۵ کشور از جمله عراق، کویت، افغانستان پاکستان و سوریه در ۹ ماه سال جاری، گفت: تولید سیمان طی دو سال اخیر به دلیل همکاری وزارت نیرو در تامین برق و انرژی ، رشد کرده و انتظار می رود سال آینده نیز وضعیت بهتر شود.

وی ادامه داد: دهه ۸۰ طلایی ترین دوره صنعت سیمان با حضور ایران در رتبه چهارم جهانی بود اما فعلا" به رتبه ششم رسیده و با بهره برداری از ۱۳ پروژه نیمه تمام ۸.۸ میلیون تن به ظرفیت سیمان سفید اضافه خواهد شد. همچنین با توجه به شرایط بازار و تقاضا ۱۶ نوع محصول در بورس کالا عرضه می شود که به تدریج افزایش خواهد یافت و سال آینده تولید سیمان های آمیخته  بیشتر شود.

به گفته الوندیان، افزایش نامتعارف هزینه های تولید، شیوه اعمال هزینه های تولید در قیمت کف و موانع صادراتی از مهم‌ترین چالش های صنعت سیمان است. در این میان رشد قیمت سیمان با هزینه تولید توازن ندارد. بطوریکه ۴ هزار میلیارد تومان بابت مابه تفاوت قیمت سوخت در اردیبهشت سال جاری به شرکت ها تحمیل شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ