کد خبر: ۲۲۰۶۸۷
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۹

بازدهی بالاتر صندوق تمشک از میانگین صندوق‌های طلا

بازدهی بالاتر صندوق تمشک از میانگین صندوق‌های طلا

صندوق تمشک با پرتفوی متشکل از طلا و سهام، بازدهی ۵۲.۶۳ درصدی کسب کرد که از میانگین بازدهی صندوق‌های طلا با ۵۱.۶۵ درصد، بالاتر است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صندوق تمشک جزو معدود صندوق‌هایی است که می‌تواند بدون محدودیت در طلا، سهام و اوراق سرمایه‌گذاری کند. این صندوق بازدهی 52.63 درصدی کسب کرده که از میانگین بازدهی صندوق‌های طلا با 51.65 درصد، بالاتر است.

پرتفوی صندوق تمشک اکنون از صندوق‌های طلا، زعفران، سهامی و درآمد ثابت با ترکیب زیر تشکیل شده است:

- صندوق طلا: 18 درصد

- صندوق سهامی: 76 درصد

- صندوق درآمد‌ثابت: 5.5 درصد

- صندوق زعفران: 5 درصد

این مطلب توسط کارشناسان بازار‌سرمایه تهیه شده‌ است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانید با شماره 02179326 تماس بگیرید یا از طریق صفحه صندوق تمشک اقدام کنید.

صندوق در صندوق چیست؟

صندوق در صندوق یا Fund Of Funds از ابزارهای مالی مدرن در بورس‌های جهانی بشمار می‌رود. صندوق در صندوق به جای خرید سهام و اوراق، واحد‌های سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری را خریداری می‌کند.

این ویژگی چه کاربردی دارد؟ مهمترین مزیت تشکیل پرتفویی از صندوق‌های بورسی، متنوع سازی و قدرت مانور بالای این نوع صندوق‌ها است یعنی این صندوق‌ها امکان این را دارند در شرایط متفاوت بازار دارایی‌ها را به سمت صندوق‌های درآمد ثابت، مختلط، سهامی، طلا و زعفران و… هدایت کنند و ریسک سرمایه گذاری را تا حد زیادی کنترل کند.

صندوق‌های سهامی، مختلط و کالایی از منظر تنوع دارایی امکان تغییرات محدودی دارند. مثلا صندوق‌های سهامی در هر شرایطی باید حداقل ۷۰ درصد از پرتفوی را بر روی سهام سرمایه‌گذاری کنند، صندوق‌های کالایی، درآمد ثابت و... نیز به همین منوال است ولی صندوق در صندوق چنین محدودیتی ندارد.

صندوق در صندوق تمشک چگونه از تمامی بازارها بازدهی کسب می‌کند؟

انعطاف‌پذیری صندوق در صندوق تمشک در شرایط مختلف اقتصادی ویژگی بارزی است که آن را از سایر صندوق‌های بازار متمایز می‌کند. در زمانی که عدم قطعیت‌ها پیش روی بازارهای مالی و بطور کلی اقتصاد زیاد است این مسئله اهمیت دو چندان پیدا می‌کند. در شرایطی که نرخ ارز و طلا به دلیل شرایط سیاسی و اقتصادی افزایش چشمگیر دارند این صندوق با اضافه کردن وزن صندوق‌های طلای در پرتفوی بازدهی را بالا می‌برد و زمانی هم که شرایط برای رشد قیمت سهام مساعد است، مجدد با تغییر در ترکیب دارایی‌های خود با افزایش سهام می‌تواند از رشد بورس نیز بازدهی کسب کند.

در شرایط ثبات نرخ ارز و طلا و همین‌طور به حاشیه رفتن بازار سهام، با افزایش وزن صندوق‌های درآمد ثابت می‌تواند بازده معقولی را فراهم کند. لذا در هر شرایطی گروه سرمایه‌‌گذاری تمشک تلاش می‌کنند تا بهترین ترکیب دارایی‌ها را تعیین و بهترین صندوق‌های موجود در بازار در هر کلاس دارایی‌ را خریداری کنند.

بازدهی فرا‌صندوق تمشک از بدو فعالیت بسیار قابل توجه بود. با توجه به نکاتی که در بالا گفته شد این امر فقط با رصد مداوم شرایط بازارها، ورود خروج به موقع از کلاس دارایی‌های مختلف و بهره‌گیری از یک مدیریت حرفه‌ای امکان پذیر است.

کیفیت صندوق تمشک فقط محدود به بازدهی نخواهد بود و قاعدتاً احتمال دارد که در برخی بازه‌های زمانی از برخی کلاس دارایی‌ها بازدهی کمتری داشته باشد اما تمشک قطعاً محبوب کسانی خواهد بود که به تنوع‌بخشی در دارایی‌ها، انعطاف پذیری صندوق در تخصیص کلاس دارایی‌ها و مزایای بهره‌مند شدن از مدیریت حرفه‌ای بها می‌دهند. چنین رویکردی برای سرمایه‌گذاران حتماً ارزش بلندمدت خلق خواهد کرد.

صندوق در صندوق‌های بازار سرمایه ایران

صندوق در صندوق‌های موجود در بازار سرمایه انگشت‌شمار است و اکنون به 4 مورد می‌رسد. جدیدترین صندوق در صندوق یا FOF، تمشک است که توسط شرکت ترنج مدیریت می‌شود. این صندوق 425 میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت دارد که بزرگترین صندوق در صندوق بازار‌ سرمایه به حساب می‌آید.

چگونه در صندوق تمشک سرمایه‌گذاری کنیم؟

سرمایه‌گذاری در صندوق تمشک از طریق تمامی کارگزاری‌های بورسی به شکل زیر ممکن است.

کد‌بورسی دارید:

- ورود به پنل کارگزاری از ساعت 9 صبح تا 15

- رفتن به قسمت جستجو و وارد کردن عنوان "تمشک"

- خرید واحد‌های سرمایه‌گذاری "تمشک" به میزان دلخواه

کد‌بورسی ندارید یا فراموش کردید:

- تماس با شماره پشتیبانی 02179326

- دریافت کد‌بورسی از طریق کارگزاری بانک پاسارگاد

- ادامه مراحل خرید و سرمایه‌گذاری

برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید به صفحه صندوق در صندوق تمشک مراجعه و شماره را ثبت کنید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ