کد خبر: ۲۲۰۶۹۹
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰

صدور مجوز افزایش سرمایه ۳۱۷.۳ هزار میلیارد تومانی برای ۲۳۰ شرکت + جزییات
مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس اعلام کرد:

صدور مجوز افزایش سرمایه ۳۱۷.۳ هزار میلیارد تومانی برای ۲۳۰ شرکت + جزییات

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس، آمار صدور مجوز افزایش سرمایه تا ۸ بهمن برای ۲۳۰ شرکت بورسی و فرابورسی را ۳۱۷.۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وحید روشن قلب از صدور ۳۱۷.۳ هزار میلیارد تومان مجوز افزایش سرمایه برای ۲۳۰ شرکت بورسی و فرابورسی از ابتدای سال تا ۸ بهمن خبر داد و به سنا، اعلام کرد: سال گذشته مجوزهای صادره ۲۹۳.۹ هزار میلیارد تومان برای ۲۶۲ شرکت بود.

یکی از مهمترین دلایل رشد مبلغ افزایش سرمایه شرکت‌ها، وجود معافیت مالیاتی از محل سود انباشته در بودجه سال ۱۴۰۲ است. این بند ضمن تشویق شرکت‌ها به انجام افزایش سرمایه از این محل، منجر به افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در پروژه ها و افزایش سرمایه در گردش در اختیار شده و آثار مثبت آن در عملکرد آتی آنها نمایان خواهد شد. پیگیری‌های سازمان بورس جهت درج مجدد این بند در بودجه سال ۱۴۰۳ و یا یکی از قوانین دائمی در جریان است.

از جمله دلایل افزایش مبلغ افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران از ۵۹.۶ به ۱۱۳.۲ هزار میلیارد تومان، تصویب دستورالعمل اجرایی جزءهای یک، ٣ و ۵ بند چ ماده ٦٨ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه درخصوص نحوه ارسال و پذیره‌نویسی الکترونیک حق تقدم‌های ناشی از افزایش سرمایه در هیات مدیره سازمان بورس است که با استفاده از مزایای این دستورالعمل، فرایند تسهیل شد.

در این راستا شرکت‌های بورسی و فرابورسی به جای ارسال پستی برگه‌های حق تقدم و دریافت فیزیکی آنها از سهامداران، صرفاً از طریق سامانه فرآیند ارسال برگه‌های حق تقدم و واریز ارزش اسمی و دریافت موافقت استفاده از مطالبات سهامداران را برای سهامداران سجامی شده انجام می‌دهند که این موضوع علاوه بر افزایش دقت و کاهش زمان و هزینه‌ها شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ