کد خبر: ۲۲۰۷۲۹
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱

دستور معاون اول رییس جمهور برای بازنگری در نرخ خوراک و فرآورده پالایشگاه‌ها

دستور معاون اول رییس جمهور برای بازنگری در نرخ خوراک و فرآورده پالایشگاه‌ها

با دستو معاون اول رییس جمهور دستورالعمل نحوه محاسبه قیمت خوراک و فرآورده های نفتی پالایشگاه‌ها با رویکرد حفظ قابلیت پیش‌بینی پذیری و حمایت از صنایع بورسی مورد بازنگری قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هفته‌های گذشته بازار سرمایه تحت تاثیر مسائل خارجی و تنش‌های منطقه‌‍ای دچار نوساناتی شده‌ که نه تنها مردم، بلکه فعالان اقتصادی را نیز نگران کرد. به همین منظور با پیشنهاد وزارت اقتصاد و تایید محمد مخبر، دولت تصمیم بر بازنگری بندهایی از دستورالعمل جدید نحوه محاسبه قیمت خوراک و فرآورده های نفتی پالایشگاه‌ها که اخیرا تهیه و ابلاغ شده بود گرفت.

از اصلی‌ترین دلایل تغییر جهت حرکت برخی از فعالان اقتصادی در جابجایی سرمایه بین بازارهای مالی مختلف انتظارات برآوردی است. در این راستا تصمیمات و سیاست‌گذاری گروه اقتصادی دولت می تواند چشم‌انداز صحیح و دقیق‌تری پیش روی فعالان اقتصادی و صنعتگران قرار دهد و بدین طریق علاوه بر افزایش امید و انگیزه به مشارکت بیشتر در فعالیت های اقتصادی مولد و اصیل، قابلیت پیش‌بینی پذیری نیز در بازار سرمایه خدشه دار نشود.

همچنین دولت در تلاش است که برای تسویه بدهی به صنایع بخصوص با اولویت صنایع بورسی، فرآیند، سازوکار و زمان‌بندی مشخصی را تهیه کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ