کد خبر: ۲۲۰۷۸۸
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵

انتقاد از عوارض صادرات ۴۰۰ درصدی مواد خام و نیمه‌خام به خصوص بخش معدن

انتقاد از عوارض صادرات ۴۰۰ درصدی مواد خام و نیمه‌خام به خصوص بخش معدن

نماینده مجلس و رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی از وضع عوارض ۴۰۰ درصدی صادرات مواد خام و نیمه‌خام به خصوص مواد معدنی انتقاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عزت‌الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس در آخرین نشست شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی، گفت: وضع عوارض صادراتی ۲۰ درصدی بر صادرات مواد خام و نیمه‌خام معادل ۴۰ برابر شدن عوارضی نیم درصدی است.

وی ادامه داد: بخش خصوصی می‌تواند بیشترین درآمد و اشتغال و ارزآوری را داشته و به قدری ارز تولید کند که بانک مرکزی به دنبال آن باشد. در صورت پرداخت مشمولین مالیات، تامین هزینه‌های دولت و زیرساخت‌ها هم محقق نخواهد شد.

بهرام شکوری رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی هم گفت: سیاستگذاری ها مبتنی بر رشد ۸ درصدی اقتصاد و ۱۳ درصدی بخش معدن انجام نشده و مهمترین مصداق نیز وضع عوارض بر صادرات و تنبیه تولیدکنندگان است.

وی افزود: حاکمیت باید مشوق هایی در نظر گیرد تا سرمایه‌گذاران حاضر به سرمایه‌گذاری در تمام زنجیره باشند. در صورت ناترازی زنجیره مثل مازاد بر نیاز گندله در زنجیره فولاد باید با جذب سرمایه‌گذار تعادل در سراسر زنجیره ایجاد شود اما وضع عوارض سنگین، سوددهی صاحب سرمایه را دچار مشکل می کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ