کد خبر: ۲۲۰۸۲۲
۰:۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶

سهم ۸۵ درصدی شرکت های دولتی و شبه دولتی از بورس و عدم تکلیف ۱۱ ساله
رئیس اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد:

سهم ۸۵ درصدی شرکت های دولتی و شبه دولتی از بورس و عدم تکلیف ۱۱ ساله

رئیس اتاق بازرگانی تهران با انتقاد عدم تکلیف حدود ۱۱ ساله دولت در واگذاری ها، گفت: شرکت‌های دولتی و شبه دولتی حدود ۸۵ درصد از بورس و فرابورس را تشکیل می دهند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود نجفی عرب در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تهران و شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی با ابراز تاسف از عدم توجه دستگاه‌های اجرایی به مواد قانون بهبود کسب و کار و صدور بسیاری از بخشنامه‌ها بدون نظر و مشورت فعالان اقتصادی، اعلام کرد: دولت باید طبق اصل 44 قانون اساسی تا سال 93 کلیه واگذاری‌ها را به بخش خصوصی را انجام می داد که این موضوع اتفاق نیفتاده است.

شرکت‌های دولتی و شبه دولتی حدود 85 درصد از بورس و فرابورس را تشکیل می دهند و سهم بخش خصوصی خالص کمتر از 15 درصد در بورس و فرابورس است.

در لایحه بودجه 1403 به سازمان امور مالیاتی اختیار داده شده با کمک بانک مرکزی برای دریافت بدهی مؤدی، حساب ذینفع را ببندد و طی 5 روز پول را به حساب بانک مرکزی واریز کند. بانک مرکزی و بانک‌های بورسی و دولتی نیز در مورد اجرای این حکم مسئول هستند اما رئیس کل بانک مرکزی با این موضوع مخالف بوده بلایی به مجموع بلایای تولیدکنندگان اضافه شده است.

طبق مصوبه مجلس مبنی بر تعطیلی دو روز پایان هفته از قوه قضاییه انتظار حمایت می رود تا تعطیلی آخر هفته به جمعه و شنبه تغییر کند. چرا که چهار روز در هفته ارتباط اقتصادی ایران با دنیا قطع است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ