کد خبر: ۲۲۰۸۷۱
۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷

تولید دو تیرآهن ذوب آهن با استانداردهای جهانی و دو پروژه مهم در دست اقدام
مدیرعامل شرکت خبر داد:

تولید دو تیرآهن ذوب آهن با استانداردهای جهانی و دو پروژه مهم در دست اقدام

مدیرعامل ذوب آهن با اعلام دو پروژه مهم و در دست اقدام از تیرآهن H۲۶ و H۲۸ که طبق استانداردهای جهانی ساخته شده، رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی کوهی با بیان اینکه ذوب آهن در آستانه ۵۳ سالگی قرار دارد و پیشگام پروژه‌های توسعه راه آهن سراسری است در نشست خبری، اعلام کرد: این شرکت یکی از عوامل کمک رسانی به حمل و نقل در حوزه راه آهن است که ۹۵ درصد آن در داخل و عمده آن توسط این شرکت انجام می‌شود.

ذوب آهن به عنوان مادر صنعت فولاد به وظایف به نحو مطلوب عمل کرده است. پیشرانی این شرکت تولید ریل مورد نیاز متروها است از جمله مترو مشهد، تبریز و تهران زیر بار تولیدی ریل آهنی ذوب آهن هستند. برای مترو مشهد با توجه به نیاز ۲۵۰ تنی ریل سخت با بازرسی‌های سخت گیرانه‌ این میزان تولید و تحویل داده شد. دو مترو اصفهان و شیراز هم در حال مذاکره بوده و امید می رود در مدت زمان کوتاه این توافقات انجام شود.

این محصول در گذشته توسط شرکت کاتنر آلمان وارد می‌شده که امروزه به صورت خودجوش و ساخت داخلی در حال انجام است و تا به کنون بیش از ۱۷۰ تن محصول تولید شده است.

مسیرهای تبریز _ایلگلی، ایلگلی-میانه، میانه-تبریز، همدان-سنندج و پروژه آخر پرند تا تجریش با ریل ذوب آهن انجام خواهد شد. با توجه به اینکه صنایع معدنی از جمله صنایع حادثه‌خیز و یکی از عوامل آن آرک ها بوده که بیشتر از تنه درختان استفاده شده، شرکت ذوب آهن در این زمینه تحقیقاتی انجام داده و آرک های معدنی نیز برای معدن ذغال سنگ طبس انجام داده است.

شرکت ذوب آهن قصد ورود به صنعت ساختمان سازی را دارد که در گذشته تولیداتی به صورت سنتی در تولید تیر آهن کلاف نبشی بوده و تولید محصولات بال پهنا و پیچ و مهره‌هایی داشت. ۸۵ درصد قطعات مورد نیاز مکانیکال شرکت در ذوب آهن تولید و دیگر نیاز به واردات آنها نخواهیم داشت و برنامه ریزی های انجام شده در دیگر حوزه‌ها هم به خود کفایی رسید.

در دستور کار ذوب آهن افتتاح دو پروژه پلنت اکسیژن که آزمایش سرد آن با موفقیت انجام شده و در حال آزمایش گرم و دیگر پروژه LF3 است که افتتاح این دو پروژه منتظر یک رویداد ملی با حضور مسئولان است.

دو پروژه مهم و در دست اقدام شامل تصفیه خانه مرکزی ذوب آهن است که توسط مپنا در حال اجرا است. برای انتقال پساب شهرها با توجه به اینکه در کویر مرکزی بوده و اصفهان با مشکلات کم‌آبی دسته و پنجه نرم می‌کند تولید آب به روش‌های دیگر مانند توسعه پساب باید انجام شود. تصفیه‌خانه مرکزی شرکت آماده می‌شود که ابتدا با پساب ذوب آهن و بعد با پساب شهرهای اطراف تأمین کننده آب مورد نیاز شرکت باشد.

در ۲۲ سال گذشته یک سند زیست محیطی با محیط زیست انجام شد که ۱۴ پروژه آن تصویب و چهار پروژه آن در حال انجام و دیگر برنامه‌ها در دستور دو هفته‌ای شرکت قرار دارد و پیشرفت پروژه‌ها از نظر کیفیت، کمیت، اجرا و تمامی جهات با نظارت شخصی در حال بررسی هستند و فهرست پروژه‌های زیست محیطی مانند دیگر پروژه‌های سرمایه‌ای در دستور کار دو هفته‌ای قرار گرفته است.

در پایان این نشست از دو دستاورد این شرکت در زمینه تیرآهن H۲۶ و H۲۸ که طبق استانداردهای جهانی ساخته شده، رونمایی شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ