کد خبر: ۲۲۰۹۹۰
۹:۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳

قطع اینترنت ایران منجر به ضرر ۵۰ هزار میلیارد تومانی شد/ رتبه سوم جهان !
در سال میلادی گذشته:

قطع اینترنت ایران منجر به ضرر ۵۰ هزار میلیارد تومانی شد/ رتبه سوم جهان !

ضرر اقتصاد ایران از محدودیت‌ها و اختلالات اینترنتی سال گذشته میلادی به ۹.۲ میلیون دلار افزایش یافت و به رده سوم جهان رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه آرمان امروز به نقل از گزارش‌های آماری وب‌سایت ده فیلتر شکن برتر اعلام کرد: ایران تا پایان سال میلادی قبل با ضرر ۹.۲ میلیون دلاری، سومین کشور جهان از لحاظ محدودیت‌ها و اختلالات اینترنتی شد. در حالی که طی نیمه اول سال ۲۰۲۲ با ضرر ۵.۷ میلیون دلاری در رتبه دهم حضور داشت!

براساس این گزارش، روسیه با ۴.۰۲ میلیارد دلار، بیشترین ضرر اقتصادی ناشی از قطع و اختلال عمدی را تجربه کرد. اتیوپی با ۱.۵۹ میلیارد دلار و ایران با ۹۲۰.۳ میلیون دلار در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

سال گذشته میلادی ۱۹۶ خاموشی عمدی اینترنت در ۲۵ کشور جهان رخ داد و مدت اختلال‌های اینترنتی اعمال‌شده از سوی دولت‌ها به بیش از ۷۹ هزار ساعت رسید و ۷۴۷ میلیون نفر تحت تأثیر قطعی‌ عمدی اینترنت قرار گرفتند.

شبکه‌ اجتماعی ایکس ( توییتر سابق) با ۱۰ هزار و ۶۸۳ ساعت اختلال عمدی، رکورد دار بیشترین میزان فیلترینگ و محدودیت داشت که که ۱۸ درصد بیشتر از اینستاگرام و ۲۶ درصد بیشتر از تیک‌تاک بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ