کد خبر: ۲۲۱۴۹۹
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳

ایران خودرو برای فروش ۲۴ درصدی سهام تودلی برنامه داد!
تا ۱۸ مهر سال آینده:

ایران خودرو برای فروش ۲۴ درصدی سهام تودلی برنامه داد!

شرکت ایران خودرو، اعلام کرد: برنامه واگذاری ۲۴ درصدی سهام تودلی را با هماهنگی مراجع ذیصلاح تا مهلت ۱۸ مهر سال آینده در دستور کار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت ایران خودرو که در جریان معاملات اولین روز هفته با رشد 5 درصدی قیمت سهام و صف خرید روبرو شد از برنامه واگذاری 24 درصدی سهام تودلی با هماهنگی مراجع ذیصلاح تا مهلت تا 18 مهر سال آینده خبر داد.

بر اساس این گزارش، "خودرو" پیرو نامه 5 اسفند مبنی ‌بر ارائه برنامه واگذاری سهام شرکت‌های فرعی و وابسته (سهام تودلی)، اعلام کرد: اقدامات لازم جهت واگذاری سهام سال 1401 از طریق ارزش‌یابی سهام و انتشار فراخوان در روزنامه‌های کثیرالانتشار جهت شناسایی متقاضیان صورت پذیرفت و در این راستا دو شرکت کنسرسیوم قطعه‌سازان و خودروساز پیشنهاد خرید داشتند که جهت بررسی صلاحیت، متقاضیان خرید اقدام به تکمیل فرم‌های مربوطه کردند که تایید صلاحیت آنها به مراجع ذیصلاح ارسال شد اما تا کنون منتج به اقدام موثری نشد.

این شرکت با توجه به مهلت تمدید شده جهت رعایت مفاد ماده 28 دستورالعمل حاکمیت شرکتی مبنی بر واگذاری سهام شرکت اصلی در مالکیت مستقیم و غیر مستقیم شرکت‌های زیرمجموعه تا 18 مهر سال 1403 به منظور حفظ منافع ذینفعان خصوصاً سهامداران در نظر دارد برای واگذاری سهام تودلی به قیمت منصفانه، اقدامات لازم جهت بهبود ساختار مالی از طریق اجرای راهبردهای سودآوری شامل اخذ مجوز افزایش قیمت محصولات، مدیریت هزینه‌ها و بهای تمام شده، بهینه کردن ترکیب محصولات تولیدی، واگذاری اموال و دارایی‌های غیرمولد و... و اقدامات لازم به منظور خروج از شمول ماده 141 قانون تجارت از طریق افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را پیگیری و به انجام رساند.

یقیناً انجام اقدامات فوق منجر به افزایش ارزش ذاتی و ارزش بازار سهام شرکت ایران‌ خودرو خواهد شد. سهام ایران‌ خودرو متعلق به شرکت‌های فرعی و وابسته حدود 24 درصد که با لحاظ درصد موثری سهامداری "خودرو" در این شرکت‌ها، مالکیت سهام شرکت اصلی در شرکت‌های فرعی و وابسته حدود 11 درصد است. پس از مهیا شدن شرایط با هماهنگی مراجع ذیصلاح و لحاظ کردن فرصت زمانی مقرر، اقدامات لازم جهت واگذاری سهام تودلی انجام خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ