کد خبر: ۲۲۱۸۵۶
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴

احتمال توافق نهایی با دو بانک غیر دولتی برای واگذاری سرخابی ها
سخنگوی دولت خبر داد:

احتمال توافق نهایی با دو بانک غیر دولتی برای واگذاری سرخابی ها

سخنگوی دولت با اشاره به عدم موافقت هیات واگذاری با واگذاری سهام یکی از دو باشگاه به زیرمجموعه های تامین اجتماعی از احتمال توافق نهایی با دو بانک غیر دولتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: استقلال و پرسپولیس سرمایه های ملی هستند و هوادارن بسیاری دارند. دولت هم رسالت را پشتیبانی از این سرمایه های ملی و حمایت از هواداران قرار داده است. دولت تلاش داشت از ابتدا فرآیند واگذاری دو باشگاه در بورس رقم بخورد و عملکرد مالی شفاف شود.

وی افزود: برای واگذاری مابقی سهام دو باشگاه باید موانع حقوقی برطرف می شد. طی دو سال گذشته هیات واگذاری بارها آگهی منتشر کرد تا بخش خصوصی باشگاه ها را خریداری و از مزایای تجاری و اقتصادی با تبلیغات و برند سازی استفاده کند. متاسفانه این مانع حقوقی برطرف نشد و سازمان خصوصی سازی پیشنهاد داد برای تسریع در حل مشکل، هیات وزیران موافقت کند بجای واگذاری، یکی از دو باشگاه به عنوان تسویه دیون واگذار شود تا مشکل حقوقی دو باشگاه به دلیل مالک واحد بر طرف شود.

این مقام مسئول ادامه داد: مقرر شد تامین اجتماعی این دین را به شرکت های زیر مجموعه که سودده هستند و توان اقتصادی دارند واگذار کند اما هیات واگذاری با تشکیل جلسه دیروز به این جمع بندی نرسید که از این مجوز بهره برداری کند. گزینه های دیگری با پیگیری متولیان اعلام شده که از مجموعه بانک های غیر دولتی هستند. مذاکرات اولیه هیات واگذاری در هیات دولت ارائه شد. بانک ها توان اقتصادی بالایی دارند و از بزرگ ترین شرکت های مردمی هستند. اگر واگذاری تیم ها به بانک های غیر دولتی ممکن شود این باشگاه ها به بزرگ ترین شرکت های مردمی واگذار می شوند.

به گفته بهادری جهرمی، دولت از این پیشنهاد استقبال کرد و توافق شد وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی مذاکره‌ای با اعضای هیات مدیره و مدیرعامل بانک ها داشته باشند تا سریع تر به توافق نهایی برسد. پیش بینی می شود تا چند روز آینده توافق نهایی با دو بانک غیر دولتی حاصل شود تا این سرمایه های ملی مورد حمایت موثر قرار بگیرند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ