کد خبر: ۲۲۲۱۳۲
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۱/۱۴

تکذیب اما و اگر رشد اقتصادی/ آینده واگذاری سهام پرسپولیس و تعطیلی بانک ها
سخنگوی اقتصادی دولت مدعی شد:

تکذیب اما و اگر رشد اقتصادی/ آینده واگذاری سهام پرسپولیس و تعطیلی بانک ها

سخنگوی اقتصادی دولت با تکذیب اما و اگر رشد اقتصادی و ادعای رکورد جذب سرمایه گذار خارجی در مورد واگذاری سهام پرسپولیس و تعطیلی بانک ها در آخر هفته توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی در جریان نشست هفتگی با رسانه ها، اعلام کرد: رشد اقتصادی که در دولت روحانی منفی بود با مجموع از اقدامات نه تنها متوقف نشد بلکه به روند مثبت تا ۱۲.۶ درصدی ادامه داد و سبب شد در ۹ ماه سال گذشته رشد اقتصادی با احتساب نفت ۶.۷ و بدون نفت ۴.۲ درصد مثبت باشد. تورم سالانه هم‌ از ۴۷ به ۴۰ درصد رسید.

این ادعا که رشد اقتصادی ناشی از گرانی نفت بوده بی‌پایه و بی‌اساس است. چرا که میانگین قیمت نفت در ۱۴۰۲ از سال قبل تر کمتر بود و طبق گزارش‌ مرکز آمار و بانک مرکزی، زیربخش‌های بخش صنعت و معدن در تمام فصول ۲ سال گذشته رشد مثبت داشتند.

رکورد جذب سرمایه گذاری خارجی واقعی در اقتصاد ایران شکسته شد و در ۱۶ سال اخیر ۳۱۸ طرح و پروژه  سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۵.۵ میلیارد دلار انجام شد. چین، ترکیه و امارات بیشترین سرمایه گذاری را داشتند. طبق اعلام بعضی‌ علت رکورد شکنی‌های سرمایه گذاری‌های خارجی مربوط به قراردادهای ارزی که در صنعت نفت است. در سرمایه‌گذاری خارجی احراز شدن منشا سرمایه خارجی، رکن اول است.

فعلا" مصوبه ایی برای تعطیلی کارمندان بانک‌ها در پنجشنبه و جمعه ها نیست.

دولت برای مدیریت بازار ارز برنامه دارد و به دنبال آن است که چشم انداز انتظاراتی ارز، واقعی باشد نه هیجانی!

سهام پرسپولیس طبق تصمیم هیات وزیران به شرکت‌های تابعه یکی از بانک‌های غیردولتی واگذار می‌شود. بنابراین تا زمان طی تشریفات اداری مشخص خواهد شد  کدام بانک‌ مایل به خریداری این باشگاه است.

تلاش دولت این است که با وضع چارچوب هایی و با دوری از فضای افراط و تفریط و حفظ شان دولت و عدم شانه خالی کردن از پاسخگویی، اقداماتی برای کاهش تصدی گری ها انجام دهد.

برهمین اساس نقش سازمان خصوصی سازی تغییر و به سمت مدیریت اموال مازاد دولت و مولدسازی پررنگ حرکت خواهد کرد. واگذاری مدیریت کانون های سهام عدالت به کانون های استانی هم در دستور کار است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ