کد خبر: ۲۲۲۳۵۰
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۱/۲۵

پیش بینی اوپک از تقاضای جهانی نفت دو ساله و بنزین در تابستان

پیش بینی اوپک از تقاضای جهانی نفت دو ساله و بنزین در تابستان

اوپک تقاضای نفت در دو سال جاری و آینده را با رشد ۲.۲۵ و ۱.۸۵ میلیون بشکه در روز و تقاضای بنزین در تابستان را با افزایش ۴۰۰ هزار بشکه در روز پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، سازمان اوپک در گزارش ماهانه، اعلام کرد: تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به میزان ۲.۲۵ و ۱.۸۵ میلیون بشکه در روز رشد خواهد کرد که هر دو پیش بینی نسبت به ماه گذشته تغییری نداشتند.

بر اساس این گزارش، تقویت رشد اقتصادی می‌تواند از قیمت نفت که اخیرا به بیش از ۹۰ دلار در هر بشکه صعود کرده، حمایت بیشتری کند. اوپک و متحدان هفته گذشته موافقت کردند محدودیت عرضه فعلی نفت را تا پایان ژوئن حفظ کنند.

با وجود برخی ریسک‌های نزولی، روند مشاهده شده در ابتدای سال، می‌تواند به ظرفیت صعودی بیشتر برای رشد اقتصادی جهانی در سال ۲۰۲۴ منتهی شود. اوپک در آستانه تابستان که معمولا تقاضای فصلی برای سوخت با سفرهای بیشتر مردم، افزایش پیدا می‌کند، پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای سوخت جت به میزان ۶۰۰ هزار بشکه در روز بر مبنای سال به سال در سه ماهه دوم، بنزین به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز و دیزل به میزان ۲۰۰ هزار بشکه در روز، افزایش پیدا خواهد کرد.

دورنمای تقاضای قوی برای نفت در ماه‌های تابستان در بحبوحه ادامه ابهامات، مستلزم رصد محتاطانه بازار است تا توازن پایدار و مناسب بازار تضمین شود. اوپک نرخ رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴ را ۲.۸ درصد پیش بینی کرد که تغییری نسبت به گزارش ماه قبل این سازمان نداشت. اقتصاد آمریکا مانند همیشه به تقاضا برای سوخت، رونق تابستانی خواهد بخشید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ