کد خبر: ۲۲۲۹۶۲
۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۲/۱۹

اصلاح سیاست های ارزی و احتمال کاهش ۶۰ درصدی تفاوت دلار نیمایی
در جلسه معاونین رئیسی و نمایندگان مجلس توافق شد:

اصلاح سیاست های ارزی و احتمال کاهش ۶۰ درصدی تفاوت دلار نیمایی

جلسه معاونین رئیس جمهور و رئیس بانک‌ مرکزی با اعضا کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام توافق برای بررسی اصلاح سیاست های ارزی و احتمال کاهش ۶۰ درصدی تفاوت دلار نیمایی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلسه عصر دیروز معاون اول رئیس جمهور، معاون حقوقی و مجلس رئیسی و رئیس کل بانک‌ مرکزی با اعضا کمیسیون اقتصادی مجلس درباره اصلاح سیاست های ارزی با توافقات مثبت همراه بود.

براساس این گزارش، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی پیش از این با ارسال نامه ای به رئیس جمهور، مشکلات ناشی از پیامدهای ارزی دولت در سیاست های ارزی بانک مرکزی را مطرح و پیشنهاداتی داده بود.

در این نشست تراز تجاری منفی ۱۷ میلیارد دلاری، افزایش نرخ تورم کالاهای اساسی و غیراساسی، قاچاق، وضعیت نامناسب  تولید کالاهای اساسی، شاخص  سرانه مصرف واردات کالاهای اساسی، حجم قابل توجه مابه تفاوت نرخ مرکز مبادله با نرخ بازار غیر رسمی، افزایش انتشار اوراق بدهی با نرخ ۳۰ درصد، کم انگاری و بیش انگاری در صادرات و موضوع خروج سرمایه بررسی شد.

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی هم توضیحاتی درباره شاخص های کلان اقتصادی و اثرات مثبت در اقتصاد داد و معاون ارزی بانک مرکزی نیز از بررسی بخشی از پیشنهادات مرتبط به نامه رئیس کمیسیون به رئیس جمهور و ارایه گزارشی در آینده نزدیک خبر داد.

محمد مخبر هم اعلام کرد: سیاست های ارزی در حال انجام، مبنای حوزه ماموریت دولت بوده و هر پیشنهاد اصلاحی، قابل پذیرش است و هیچ موضوع تصمیم ارزی بدون تحقیق نیست. بنابراین تک تک پیشنهادات مدنظر مجلس در دستور کار ستاد اقتصادی دولت قرار خواهد گرفت تا آنچه موجب افزایش توانمندی اقتصادی و رفع اشکالات شود به عنوان مصوبه ستاد اقتصادی دولت از طریق بانک مرکزی عملی شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۲/۱۹
0
0
پاسخ
سامانه نیما خوب است ,صادرکنندگان حدود 15 تا 20 درصد ارز خود را می توانند در بازار آزاد بفروشند .
ورود بازیگران بزرگ ارز به بازار ارز آزاد به هدف جلوگیری از جولان دادن دلالان و بازیگران معدود و کوچک در این بازار و ترساندن خریداران ارز خانگی و جلوگیری از اثرگذاری رخداد های کوچک سیاسی یا اقتصادی در قیمت ارز آزاد برای مثال به ازای هر عطسه رئیس جمهور روسیه پوتین قیمت ارز در بازار آزاد 1000 تومان بالا نرود .
ایجاد تشویق و رضایت بیشتر در صادرکنندگان کالا و خدمات .
درآمد حاصل از فروش ارز به نرخ آزاد جایه دوری نرفته و به جیب خط مقدم جنگ اقتصادی دشمن رفته است پس فاجعه ای روی نداده است .
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ