کد خبر: ۲۲۳۸۴۱
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۳/۲۶

ثبت رکورد بی سابقه ۲ میلیون موقعیت باز در بازار اختیار معامله بورس کالا

ثبت رکورد بی سابقه ۲ میلیون موقعیت باز در بازار اختیار معامله بورس کالا

رئیس اداره توسعه ابزارهای مالی بورس کالا، ثبت رکورد بی سابقه ۲ میلیون موقعیت باز در بازار اختیار معامله و راه اندازی قراردادهای را نتیجه توسعه و رونق این بازار اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آناهیتا فولادی فر با اشاره به آسیب شناسی معاملات اختیار معامله در بورس کالا، اعلام کرد: نتیجه اقدامات گسترده سه سال گذشته برای توسعه این بازار، راه اندازی قرارداد اختیار معامله برای ۵ دارایی پایه در سال گذشته از جمله قرارداد اختیار معامله بر روی صندوق چندکالایی، دو صندوق طلا، شمش طلا و راه اندازی مجدد اختیار معامله زعفران نگین بود.

وی ادامه داد: افزایش قابل توجه تعداد فعالان بازار و موقعیت های باز در قراردادهای اختیار معامله، دیگر نتیجه اقدامات بود. بطوریکه چهارشنبه گذشته ۲۳ خرداد، تعداد کل موقعیت های باز بازار به رکورد بی سابقه به بیش از ۲ میلیون موقعیت رسید.

این مقام مسئول افزود: به منظور رونق و کمک به تعمیق این معاملات، هر یک از این قراردادها با حداقل یک بازارگردان راه اندازی شد. همچنین کوچک بودن اندازه قرارداد و ایجاد امکان استفاده از استراتژی پوششی در قراردادهای اختیار خرید (کاورد کال) نیز به ورود فعالان خرد به این معاملات نیز کمک شایانی کرده است.

به گفته فولادی فر، بازار مشتقه کالا همچنان ظرفیت های بالایی دارد و پیش بینی می شود در سال جاری تعداد فعالان این بازار افزایش قابل توجهی داشته باشد. اقدامات پیش رو در سال جاری از جمله یکپارچه سازی سامانه معاملات مشتقه و بازار مالی و سهولت گردش پول در این بازارها، ایجاد امکان ورود کدهای سبدگردانی که در حال حاضر در مرحله صدور مجوز سازمان قرار دارد، ورود دارایی های پایه جدید در کلاس فلزات گران بها به بازار مشتقه و ورود صندوق های کالایی جدید همگی کمک شایانی به بیش از پیش بزرگ شدن بازار مشتقه خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ