کد خبر: ۲۳۲۸۳
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰

افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی یک شرکت که معدن خریداری کرده است
از دو محل:

افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی یک شرکت که معدن خریداری کرده است

شرکت زغال سنگ پروده طبس که اقدام به خرید معادن جدید برای افزایش ظرفیت تولید در سال جاری و آینده کرده یک گام دیگر برای برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی برداشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت فرآوری زغال سنگ پروده طبس که اقدام به خرید معادن جدید برای افزایش ظرفیت تولید در سال جاری و آینده کرده، اظهار نظر حسابرس درباره گزارش توجیهی افزایش سرمایه 100 درصدی را به سازمان بورس ارسال کرده تا درصورت موافقت ، مجوز قانونی را کسب و مجمع فوق العاده را برگزار کند.

در این افزایش سرمایه که از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته تامین خواهد شد، سرمایه 18 میلیارد تومانی "کپرور" به 36 میلیارد تومان خواهد رسید و صرف اصلاح ساختار مالی خواهد شد.

براساس این گزارش، ناصر هاشمی طاهری مدیرعامل این شرکت فرابورسی 15 دی درباره دلایل برنامه افزایش سرمایه  100 درصدی گفته بود: این تصمیم ناشی از برنامه های در جریان شرکت از جمله تامین منابع جهت خرید معادن جدید است که در صورت صدور مجوز ، تأمین خواهد شد. 95 درصد مذاکرات برای خرید معادن جدید با قیمت های مناسب به همراه تجهیزات لازم جهت استخراج انجام و این موضوع تقریبا" نهایی شده و می توان بلافاصله اقدام به بهره برداری کرد. درحال حاضرحدود 20 درصد از خوراک خام شرکت را تامین خواهد شد و طی چند سال آتی نیز بالغ بر 40 درصد خوراک مورد نیاز کارخانه از معادن خریداری شده تأمین خواهد شد.

به گفته وی ظرفیت اسمی کنونی تولید سالانه زغال سنگ پروده طبس 150 هزار تن است اما در صورت تامین مواد اولیه امکان تولید تا 200 هزار تن نیز وجود دارد. برای سال آینده هم برنامه تولید 165 تا 170 هزار تنی پیش بینی شده است.

 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ