کد خبر: ۳۲۳۹۷
۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۶/۱۷

جامعه سهامداران ایرانی ۹ میلیونی شد/ آخرین تعداد و ترکیب نمادها
مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی:

جامعه سهامداران ایرانی ۹ میلیونی شد/ آخرین تعداد و ترکیب نمادها

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی با بیان صدور بیش از 14 هزار کد جدید در ماه گذشته، جامعه سهامداران ایرانی را حدود ۹ میلیون نفر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا محسنی درباره آخرین وضعیت صدور کد سهامداری برای فعالان بازار سرمایه ایران از صدور 14 هزار و 750 کد جدید در مردادماه خبر داد و گفت: با این تعداد ، سهامداران بورس ایران به 9 میلیون و 970 هزار فرد رسید که شامل 4 میلیون و 582 هزار مرد و 2 میلیون و 125 هزار زن است.

وی با بیان اینکه بیش از 33 هزار کد حقوقی و 674 کد سهامدار خارجی نیز صادر شده ادامه داد: ماه گذشته 24 کد سهامدار خارجی جدید صادر شد. 14 سهامدار حقیقی از آلمان، اسپانیا، لهستان، چین، کره جنوبی، ژاپن و افغانستان در ماه گذشته با پشت سر گذاشتن مراحل قانونی، کد معاملاتی فعالیت خود را در بازار سرمایه ایران دریافت کردند.

این مقام مسئول افزود: 10 سرمایه گذار حقوقی خارجی نیز کد سهامداری را گرفتند تا شمار سرمایه گذاران حقوقی خارجی فعال در بازار سرمایه ایران به 100 مورد برسد.

محسنی درباره وضع نمادهای فعال در بازار سرمایه توضیح داد: از 6 هزار و 409 نماد فعال ، 5437 نماد در بورس انرژی، 417 نماد در بورس تهران، 58 نماد در بورس کالا و 497 نماد در فرابورس ایران فعال است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ