کد خبر: ۷۳۵۱۷
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲

خوش بینی وزیر نفت عربستان به تداوم کاهش عرضه با وجود نفت 70 دلاری

خوش بینی وزیر نفت عربستان به تداوم کاهش عرضه با وجود نفت 70 دلاری

وزیر نفت عربستان اعلام کرد: اوپک و کشورهای غیرعضو این سازمان نه‌تنها به توافق نفتی تا پایان سال ‌۲۰۱۸ متعهد باقی می‌مانند بلکه درصورت عدم تعادل بازار نفت به همکاری در سال ۲۰۱۹ نیز ادامه خواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، خالد الفالح در پایان نشست کمیته ویژه نظارت بر اجرای توافق نفتی اعلام کرد: اوپک و کشورهای غیرعضو این سازمان نه‌تنها به توافق نفتی تا پایان سال‌ 2018 متعهد باقی می‌مانند، بلکه اگر بازار نفت تا پایان سال به تعادل نرسد، این کشورها به همکاری در سال ۲۰۱۹ نیز ادامه خواهند داد.

رسیدن قیمت نفت به محدوده ۷۰ دلار خطر رشد شدید تولیدات شیل و گمانه خروج زودهنگام کشورهای نفتی از توافق را به‌دنبال داشت اما اظهارات وی به این گمانه‎‌ها پایان داد.

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه نیز اعلام کرد: روسیه در راستای حمایت از بازار نفت به همکاری با اوپک ادامه خواهد داد، هرچند این همکاری در چارچوب توافق نفتی نباشد.

این اظهارات روز گذشته نقطه پایان بر گمانه‌زنی‌هایی گذاشت که خروج زودهنگام کشورهای نفتی از توافق برای کاهش تولید را مطرح می‌کردند. کشور‌های عضو اوپک و غیرعضو اوپک در ماه نوامبر برای تمدید توافق بر سر کاهش تولید روزانه 1.8 میلیون بشکه عرضه نفت تا پایان سال ۲۰۱۸ متعهد شدند. این کشورها هدف از اجرای توافق را کاهش سطح موجودی انبارهای نفتی کشورهای OECD و رسیدن به متوسط ۵ ساله اعلام کردند.

سازمان اوپک در گزارش‌های اخیر اعلام کرده سطح موجودی‌ انبارهای نفتی در سال جاری کاهش نخواهد یافت. آژانس همچنین پیش‌بینی کرده به دلیل افزایش قیمت نفت، تولیدات آمریکا در سال جاری رشد 1.1 میلیون بشکه‎‌ای را تجربه کنند و رشد تقاضا کاهش یابد. با این حال الفالح، به همراه وزیر نفت امارات متحده عربی و عمان بر این باورند رسیدن قیمت نفت در هفته‌های اخیر هرچند ممکن است موجب افزایش تولید نفت شیل شود، اما نمی‌تواند افت تقاضای نفت را به دنبال داشته باشد. 

الفالح تاکید کرد: تحقق هدف متعادل کردن بازار تا نیمه سال ۲۰۱۸ بعید به نظر می‌رسد. بازار احتمالا پایان سال 2018 یا در سال ۲۰۱۹ به تعادل خواهد رسید.

بنابراین گزارش،قرار است نشست بعدی کمیته ویژه نظارت بر توافق در ماه آوریل برگزار می‌شود. کمیته ویژه نظارت بر اجرای توافق شامل عمان، روسیه و سه کشور عضو اوپک است، هر دو ماه یک بار با برگزاری نشستی اجرای توافق را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ