کد خبر: ۱۰۰۲۴۴
۲۲:۵ - ۱۳۹۷/۷/۲۰

امکان تعیین استاندارد محصولات با محوریت بورس کالا
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

امکان تعیین استاندارد محصولات با محوریت بورس کالا

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به قوانین و دستورالعمل های بورس کالا در پذیرش و معاملات محصولات، این بورس باید به گونه ای پیش رود که عرضه هر محصولی در آن به منزله استاندارد و کیفیت بالای آن محصول باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،امیرعلی جعفری لاریجانی به فلسفه و اهداف راه اندازی بورس کالا در اقتصاد اشاره کرد و گفت: از اصلی ترین اهداف راه اندازی بورس کالا، تعمیق بازار کالا به وسیله ایجاد شفافیت در دادوستدها، کشف قیمت های عادلانه و حذف واسطه های غیر ضروری به واسطه شفافیت ایجاد شده بود تا محصولات عرضه شده به دست مصرف کننده برسد.

وی افزود: بورس کالا در این سال ها با وجود همه سختی هایی که در مسیر توسعه داشته، عملکرد قابل قبولی از خود به جای گذاشته و توانسته شفافیت را به بازار کالا بیاورد. پس از رونق معاملات محصولات صنعتی و معدنی و پتروشیمی و نفتی، از چند سال پیش شاهد افزایش حجم معاملات محصولات کشاورزی در بورس بودیم که به تازگی نیز زعفران به عنوان یک محصول ارزآور در معاملات نقدی و آتی بورس کالا ورود کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: مسئولان بخش کشاورزی باید از ظرفیت های بورس کالا بیشتر استفاده کنند، برای مثال معاملات سلف می تواند در بسیاری از محصولات کشاورزی راهگشا و به نفع کشاورز و دولت باشد به طوری که تاکنون باید شاهد عرضه های پر حجم برنج در بورس کالا می بودیم که امیدوارم بخش کشاورزی با سرعت بیشتری برای ورود به بازار سرمایه حرکت کند.

جعفری لاریجانی گفت: بورس کالا طی سال های گذشته، نقش موثری در استانداردسازی و رشد کیفیت محصولات داخلی داشته که با توسعه نظام انبارداری و معاملات گواهی سپرده کالایی، می توان استاندارد کالاها را با محوریت مقررات بورس کالا و همچین هماهنگی با سازمان ملی استاندارد مشخص کرد.

وی گفت: با توجه به قوانین و دستورالعمل های بورس کالا در پذیرش و معاملات محصولات، این بورس در اقتصاد ملی باید به گونه ای پیش رود که عرضه هر محصولی در آن به منزله استاندارد و کیفیت بالای آن محصول باشد که البته به واسطه معاملات سال های گذشته در این بازار، روند مبادلات و استاندارد کالاها قابل قیاس با زمان پیش از راه اندازی بورس کالا نیست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ