کد خبر: ۲۲۲۶۴۳
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۲/۴

شورای رقابت توپ گران فروشی خودرو را به زمین وزارت صنعت انداخت !

شورای رقابت توپ گران فروشی خودرو را به زمین وزارت صنعت انداخت !

شورای رقابت با اعلام ثبت دو هزار شکایت از خودروسازان، گرانی قیمت خودروها از جمله پژو پارس را به گردن وزیر صنعت انداخت که گفته بود شورای رقابت مسئول افزایش قیمت است!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سپهر توکلی دادجوی سخنگوی شورای رقابت در واکنش به گرانی قیمت پژو پارس و عدم قبول مسئولیت تعیین قیمت ها توسط وزیر صنعت به صدا و سیما، گفت: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده بلکه صرفا دستورالعمل را طراحی و ابلاغ می‌کند.

بنابراین وزارت صنعت طبق دستورالعمل و روش اعلامی شورای رقابت از اواخر سال 1401، قیمت خودرو را محاسبه و ابلاغ می‌کند. قیمت تمام شده هم در سازمان حمایت به عنوان متولی متخصص انجام و ابلاغ می‌شود. 

به گفته توکلی دادجوی، دو هزار شکایت از خودروسازان ثبت شده  بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است. به اکثر این شکایات هم رسیدگی و حکم صادر شده و در مراجع قضایی پیگیری می شود.

براساس این گزارش، عباس علی آبادی دیروز گفته بود: شورای رقابت مسئول افزایش قیمت پژو پارس بوده و و وزارت صنعت فقط مجری است !

ایران خودرو یکی دو هفته قبل اقدام به افزایش قیمت پژو پارس کرد و طی آن قیمت کارخانه این محصول به بیش از 445 میلیون تومان رسید. در حالی بهای آن در بازار آزاد بیش از 700 میلیون تومان است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ