کد خبر: ۱۰۰۳۵۰
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۷/۲۳

اثر مثبت FATF بر صنعت خودرو  و بهبود شرایط خودروسازان
نماینده مجلس اعلام کرد:

اثر مثبت FATF بر صنعت خودرو و بهبود شرایط خودروسازان

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام اثر مثبت FATF بر صنعت خودرو گفت: توانمندی خودروسازان به دلیل کاهش قیمت ارز بهبود یافته و توان رقابت را ارتقاء داده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رامین نورقلی‌پور در خصوص افزایش و نوسانات  قیمت خودرو در بازار به خانه ملت گفت: باتوجه به کاهش نرخ ارز و افزایش ارزش ریال در مقایسه با روزهای اخیر اختلاف قیمت کارخانه تا بازار خودرو کاهش داشته و از سوی دیگر در زمینه قیمت خودروهای وارداتی نیز شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم هرچند که واردات خودرو متوقف شده.

وی ادامه داد: با توجه به روندی که در خصوص قیمت ارز در بازار وجود دارد انتظارداریم نرخ ثابت و قطعه سازان و خودرو سازان از وضعیت بحرانی خارج و دست آنها را بازتر شود تا بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه قطعا زمانیکه ارزش ریال کاهش بسیار زیادی داشت توان قطعه سازان و خودروسازان در برآورده کردن نیاز بازار با توجه به بالا بودن قیمت‌هایی که توسط مراجع تعیین شده‌اند مانند شورای رقابت بسیار کم بود و کاهش چشمگیری داشت، ادامه داد: توانمندی خودروسازان با توجه به قیمت تمام شده قطعات وارداتی، مواد اولیه، قطعات تولید شده در داخل کشور کاهش پیدا کرد.

نورقلی پور با تاکیدبر اینکه درحال حاضر توانمندی خودروسازان به دلیل کاهش قیمت ارز بهبود یافته، ادامه داد: این نیاز نیز همچنان وجود دارد تا نظارت‌هایی توسط متولیان که عمدتا وزارت صنعت و دستگاه‌های نظارتی هستند صورت گیرد.

وی ادامه داد: یکی از عوامل ارتقاء ظرفیت اقتصادی کشور افزایش ارزش ریال در مقابل ارز است که راه کار آن پذیرفتن شرایط FATF بود که آخرین مورد از لوایح چهارگانه در خصوص شفافیت مالی را در مجلس پذیرفتیم و رای لازم را کسب کرد. پذیرش شرایط FATF  می‌تواند به بهبود شرایط اقتصادی، تعاملات بانکی و مالی و بر روی مسائل حوزه خودرو اثر مثبت بگذارد و همچنین توان کشور را در برابر تحریم‌ها افزایش می‌دهد.

پایان پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ