کد خبر: ۱۰۴۵۸۶
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۸/۱

تکه‌های جسد خاشقجی در کنسولگری سعودی پیدا شد
دبیرکل حزب وطن ترکیه مدعی شد:

تکه‌های جسد خاشقجی در کنسولگری سعودی پیدا شد

دبیرکل حزب وطن ترکیه با ادعای اینکه تکه‌ای از جسد خاشقجی در چاه آب کنسولگری یافت شده، گفت: احتمالا اردوغان در سخنرانی امروز این مساله را اعلام می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، دوغو پرینچک به نقل از منابع امنیتی مدعی شد نیروهای امنیتی حین تفتیش ساختمان کنسولگری، تکه‌هایی از جسد خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی را در باغ پیدا کردند، همچنین تکه ای از جسد در چاه آب واقع در کنسولگری سعودی در استانبول پیدا شده است.

وی افزود:  اردوغان در سخنرانی روز سه‌شنبه پیدا شدن تکه‌ای از جسد خاشقجی در کنسولگری سعودی در استانبول را اعلام می‌کند.

بعد از نزدیک به سه هفته از ورودِ بی بازگشت این روزنامه‌نگار سعودی به داخل کنسولگری ریاض در استانبول، مقامات این کشور با انتشار بیانیه‌ای اعتراف کردند خاشقجی در پی درگیری داخل این ساختمان کشته شده است. اما در تمام این مدت سعودی‌ها نه تنها منکر مرگ وی می‌شدند بلکه اصرار می‌کردند خاشقجی از کنسولگری خارج شده است.

در بیانیه دیوان سلطنتی سعودی ادعا شده خاشقجی بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول، با عده‌ای که قصد ترغیب کردن  وی برای بازگشت به ریاض را داشتند، درگیر شده و نهایتا در پی یک اشتباه مرده است.

تیم تحقیقاتی ترکیه شامل بازرسان و نیروهای امنیتی این کشور دو بار جهت انجام تفتیش حول پرونده مفقود شدن خاشقجی، وارد ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول شده‌اند. پلیس ترکیه با ظن اینکه سه خودرو متعلق به کنسولگری سعودی در استانبول مفقود شده، دو منطقه جنگل بلگراد و مزرعه‌ای در شهر یالووا در نزدیکی شهر استانبول را بازرسی کرد.

بعد از گزارش نیویورک تایمز مبنی بر به قتل رسیدن سپس تکه تکه شدن جسد خاشقجی برای انتقال راحت‌تر به بیرون از ساختمان کنسولگری، روزنامه صاباح ترکیه نیز با انتشار نام و تصویر ۱۵ سعودی مشکوک به دست داشتن در پرونده خاشقچی، جزئیاتی جدید و تکان‌دهنده از این ماجرا منتشر کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ