کد خبر: ۱۰۵۷۳۹
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۸/۷

طرح حمایت غذایی از گروه‌های کم درآمد تصویب شد/ابلاغ به وزارتخانه ها
توسط هیات وزیران:

طرح حمایت غذایی از گروه‌های کم درآمد تصویب شد/ابلاغ به وزارتخانه ها

هیات وزیران طی نامه ای به وزارتخانه های اقتصاد، تعاون، صنعت، نفت، جهاد کشاورزی،سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، طرح تصویب حمایت غذایی از گروه‌های کم درآمد جامعه را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،هیات وزیران در جلسه دوم آبان ماه به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های تعاون و سازمان برنامه و بودجه و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی طرح حمایت غذایی از گروه‌های کم درآمد جامعه را به شرح زیر تصویب کرد.

ماده یک: سازمان برنامه و بودجه مجاز است به منظور حمایت از گروه‌های کم‌درآمد جامعه و تامین بسته های حمایتی برای گروه های زیر در قالب واریز به حساب سرپرست خانوار از طریق حساب های بانکی متصل به یارانه های نقدی اقدام کند.

الف: خانوارهای تحت پوشش و پشتیبانی نوبتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی

ب: خانوارهای تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران

پ: خانوارهای با درآمد ماهانه کمتر از ۳ میلیون تومان در گروه های کارگران ساختمانی، قالی بافتن و شاغلان صنایع دستی، مشاغل آزاد و خویش فرمایان، رانندگان بین شهری و درون شهری، زنبورداران، کارگران باربر، شاغلین کسب و کارهای خانگی، کارگران کارگاه های متفرقه، عشایر و روستاییان، بازنشستگان، دریافت کنندگان بیمه بیکاری و سایر گروه های مشمول که توسط وزارت تعاون شناسایی می‌شوند.

ت: سایر خانواده های کم درآمد با درآمد ماهانه کمتر از ۳ میلیون تومان که درخواست آنها پس از بررسی توسط کمیته امداد و سازمان بهزیستی پذیرفته می شود.

تبصره: وزارت تعاون موظف است با استفاده از اطلاعات در اختیار از طریق کمیته امداد و سازمان بهزیستی به درخواست کتبی اشخاص موضوع بند ب ماده ۱ این تصویب نامه پس از اجازه آنها به دسترسی وزارتخانه مذکور به حساب های بانک مربوطه رسیدگی کند.

ماده ۲: دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه های موضوع آیین نامه اجرایی تبصره ۱۴ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۷ موظف ارائه اطلاعات مورد نیاز وزارت تعاون هستند.

ماده 3: وزارت تعاون ونهادهای حمایتی موظفند اعتبار تخصیصی راب بر اساس بعد خانوار تنظیم و پرداخت کنند.

ماده 4: منابع مالی مورد نیاز این تصویب نامه از محل ما به التفاوت تسعیر قیمت خوراک کارخانه های پتروشیمی و پالایشگاه ها نسبت به متوسط نرخ سامانه نیما و تغییر قیمت گاز مصرفی کارخانه های فولاد تأمین می شود.

وزارت نفت موظف است با تحویل خوراک کارخانه های پتروشیمی و سوخت کارخانه های فولاد، مابه التفاوت قیمت را دریافت و به حساب ویژه ای نزد خزانه داری کل کشور که به نام سازمان هدفمندسازی یارانه ها افتتاح می شود، واریز کند.سازمان هدفمندسازی یارانه ها موظف است متناسب با اعلام سازمان برنامه و بودجه، اعتبار مربوط به اجرای این تصویب نامه را برای تأمین بسته های حمایتی به حساب ذی نفعان واریزکند.

ماده 5: سازمان برنامه و بودجه موظف است تا سقف مبلغ 9 هزار میلیارد تومان از منابع موضوع بند(4) را صرف اجرای این تصویب نامه کند و مازاد بر سقف مذکور را صرف حمایت از تولید،  اشتغال و قراردادهای پیمانکاران کند.

ماده 6: اعتبار واریزی موضوع این تصویب نامه برای همه اشخاص و خانوار صرفاً برای خرید کالای سبد حمایتی مصوب کارگروه متشکل از وزارتخانه تعاون، صنعت،معدن و تجارت و جهاد کشاورزی قابل استفاده است.

ماده 7: دستورالعمل اجرایی این تصویب نامه در یک کارگروهی با مسئولیت سازمان برنامه و بودجه و با همکاری وزارتخانه های تعاون، جهاد کشاورزی، صنعت، نفت، اقتصاد و بانک مرکزی تهیه و ابلاغ می شود.

ماده 8- مسئولیت حسن اجرای این تصویب نامه برعهده وزارت تعاون است.

متن کامل ابلاغیه را می توان اینجا مشاهده کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ