کد خبر: ۱۰۵۸۲۸
۰:۰ - ۱۳۹۷/۸/۱۲

پیش بینی هفته حساس بورس و شرایط کلی سهام ۹ گروه مهم
توسط یک کارگزاری بررسی شد:

پیش بینی هفته حساس بورس و شرایط کلی سهام ۹ گروه مهم

وضعیت هفته حساس بورس و شرایط کلی سهام ۹ گروه مهم با توجه به شروع دور دوم تحریم ها و مسائلی چون قیمت های جهانی و انتخابات میان دوره ای کنگره توسط یک کارگزاری پیش بینی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هفته حساس اقتصاد و بورس ایران ، ماه ها بعد از اعلام دور دوم تحریم های مهم و نفتی در حالی از امروز شروع می شود که کارگزاری آبان برای چند روز آینده اعلام کرد بازار سهام پس از ورود به مرحله نوسانی، همچنان روند مشخصی ندارد و دلایلی همچون نوسان قیمت های جهانی، اخبار داخلی، نزدیکی به موعد اعمال تحریم های بخش انرژی، کاهش مقداری فروش برخی شرکت های بزرگ در مهرماه و البته گزارش های 6 ماهه از عوامل تاثیر گذار بر روند قیمت ها بودند.

تضعیف شاخص دلار و امیدواری به کاهش تنش های تجاری در دو روز گذشته باعث رشد قیمتی فلزات اساسی و البته آمار پیرامون رشد ذخایر نفت امریکا و همچنین رشد تولید نفت این کشور در کنار اعطای برخی معافیت ها به مشتریان نفتی ایران، تضعیف بازار نفت را درپی داشته است.

به نظر می رسد کلیت بازار در هفته پیش رو تخت تاثیر اخبار پیرامون تحریم ها باشد و علاوه بر متغیرهای اساسی فعلی، بازار ارز نیز مجددا مورد توجه فعالان قرار گیرد.

رشد قیمت فلزات می تواند مجددا نماد های متاثر را مورد توجه قرار دهد. از طرفی گروه های همراه با افت بیشتر در اصلاحات اخیر بازار همانند گروه های انبوه سازی، خودرو، سیمانی، محصولات غذایی و بانک می توانند همچنان مورد توجه باشند. این درحالی است که به نظر می رسد نوسان همچنان بر فضای معاملات گروه های بزرگ همچون فرآورده های نفتی، محصولات شیمیایی، معدنی و ها و فلزات حاکم باشد.

در بازارهای جهانی، افت قیمت نفت در آستانه اعمال تحریم های نفتی علیه ایران تلاشی برای نشان دادن عدم اثرگذاری خروج بخشی از نفت از بازار است که عمدتا توسط آمریکا برنامه ریزی شده است.

از طرفی انتخابات میان دوره ای کنگره امریکا با توجه به اثر کنگره بر ساختار سیاسی امریکا نیز از اهمیت برخوردار است که بر حساسیت شرایط بازارهای جهانی و داخلی در هفته جاری می افزاید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ