کد خبر: ۱۰۷۰۰۷
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۸/۱۹

آمریکا درباره عدم تحریم دارویی ایران دروغ می گوید
رییس هیات مدیره انجمن داروهای انسانی:

آمریکا درباره عدم تحریم دارویی ایران دروغ می گوید

رییس هیات مدیره انجمن داروهای انسانی، تاکید آمریکایی‌ها بر عدم تحریم دارویی ایران را نه تنها یک بازی رسانه‌ای، بلکه دروغی آشکار توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس کبریایی‌زاده در ارتباط با مسائل مختلفی که در مورد تحریم دارویی ایران از سوی آمریکا مطرح می‌شود و این‌که مقامات آمریکایی می‌گویند ایران را تحت تحریم دارویی قرار نداده‌اند به ایسنا گفت: درست است که ترامپ اعلام کرده ایران را تحت تحریم دارویی قرار نداده‌ اما عملا زمانی‌که انتقال پول ممکن نیست و تحریم بانکی مدنظر قرار می‌گیرد، عملا امکان تهیه و تامین ملزومات تولید دارو فراهم نخواهد بود.

وی ادامه داد: در خصوص برخی قطعات و ماشین آلات تولید دارو وابسته به اروپا هستیم و زمانی‌که انتقال پول به راحتی صورت نگیرد، حتی اگر مواد اولیه هم موجود ولی ماشین‌آلات و قطعات داروسازی در اختیار نباشد، امکان تولید فراهم نیست . بنابراین تبادلات بانکی جزو جدا نشدنی تامین دارو است.
 
این مقام مسئول با تاکید بر این‌که به طور حتم تحریم‌های بانکی عاملی برای آسیب به تامین داروی مردم ایران خواهد بود ادامه داد:در این خصوص فعالیت‌های جهانی را در نظر گرفته و به سازمان ملل و سایر نهادهای بشردوستانه نامه‌نگاری شده چرا که این اقدام آمریکایی‌ها عملی غیرانسانی، غیرقانونی و برخلاف مقررات جهانی است و تحریم دارویی توسط آمریکایی‌ها، یک بازی رسانه‌ای از سوی آنها است.
 
به گفته کبریایی زاده ، تحریم دارویی ایران از سوی آمریکا، غیرانسانی‌ترین اقدامی است که می‌توان مدنظر قرار داد.
 
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ