کد خبر: ۱۰۷۰۵۲
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۸/۲۰

زمان تقریبی رونمایی آمریکا از معامله قرن

زمان تقریبی رونمایی آمریکا از معامله قرن

نماینده ویژه کاخ سفید در مسائل غرب آسیا مدعی شد طرح دولت آمریکا برای سازش میان اسرائیل و فلسطین که به معامله قرن مشهور است به زودی منتشر می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از فارس، گرینبلات نماینده ویژه کاخ سفید در مسائل غرب آسیا گفت: طرح دولت آمریکا برای سازش میان اسرائیل و فلسطین که به معامله قرن مشهور شده بزودی منتشر و بین ۲ تا ۴ ماه آینده رونمایی می شود.

ترامپ در دیداری که ۲۶ سپتامبر با بنیامین نتانیاهو در نیویورک داشت گفت: طرح معامله قرن،تا آغاز دسامبر منتشر می شود.
 
مقام‌های کاخ سفید از توضیح درباره اظهارات گرینبلات و اینکه منظور وی از به زودی چه بوده خودداری کرده‌اند. با وجود این، چالش اصلی پیش روی این طرح این است که فلسطینی‌ها به دلیل انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس، ارتباطشان را با کاخ سفید قطع کرده‌اند. 
 
معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان دعوای اسرائیل با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌کردن روابط عربی اسرائیلی است.
 
در این طرح مسئله آوارگان با وطن جایگزین در خارج از فلسطین حل و حق بازگشت آوارگان فلسطینی به کشور برای همیشه لغو می‌شود. بر اساس این طرح دولت فلسطین در نوار غزه و صرفا در کرانه باختری تشکیل و وضعیت نهایی قدس و بازگشت آوارگان به مذاکرات بعدی موکول می‌شود و در گام آخر، مذکرات صلح میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی آغاز می‌شود.
 
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ