کد خبر: ۱۰۷۲۴۶
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۸/۲۵

شرکت های چینی مرتبط با کره شمالی تحریم می شوند/لزوم حفظ فشارها

شرکت های چینی مرتبط با کره شمالی تحریم می شوند/لزوم حفظ فشارها

کمیته بررسی کنگره آمریکا،وزارت خزانه داری را ملزم به تهیه فهرست شرکت های چینی مرتبط با کره شمالی جهت اعمال تحریم ها کرد و معاون ترامپ هم حفظ فشارها به دلیل عدم خلع سلاح هسته ای را ضروری دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مورنینگ پست، کمیته بررسی مسایل امنیتی و اقتصادی کنگره آمریکا وزارت خزانه داری را ملزم کرد فهرستی از شرکت های چینی مرتبط با کره شمالی جهت اعمال تحریم ها ظرف 180 روزتهیه کند. اما چین و روسیه از آمریکا خواسته اند با توجه به گام های مثبت کره شمالی در توقف آزمایش های هسته ای و موشکی، تحریم ها علیه کره شمالی را کاهش یابد.

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت: تحریم ها علیه کره شمالی به هیچ وجه کاهش نخواهد یافت و حفظ فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی بر کره شمالی ضروری است، مگر اینکه برنامه خلع سلاح هسته ای را عملی کند و مورد راستی آزمایی قرار گیرد.

وزارت امور خارجه کره شمالی گفت: تا کنون اقدامات زیادی از روی حسن نیت انجام داده ایم اما آمریکا با ادامه تحریم ها حرکت به سوی خلع سلاح اتمی را به خطر می‌اندازد.

بر اساس گزارش سازمان ملل،کره شمالی به ساخت سلاح پایان نداده به همین دلیل آمریکا از جامعه جهانی خواست تا به تحریم‌ کره شمالی پایبند باشند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ